Виж темите без отговор | Виж активните теми
Автор |
Съобщение |
Вейдър
Начинаещ
Регистриран на: Четвъртък, 27.08.2009 г. 22:49 ч. Мнения: 6 Местоположение: Велинград- София
Automobile: Форд Орион 1.6 CVH
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
![blowup [smilie=blowup]](./images/smilies/blowup.gif) Индийска или китайска кола е нещото, което НИКОГА няма да си купя и да кача жената и детето си в него!!! За същите пари може да се купи нещо съвсем прилично , европейско или японско. Лошото е, че ако това нещо започне да се дялка тук много таксиметрови фирми ще се набълбукат, и ако стане ПТП какво??! Професионално съм се сблъсквал с прекалено много изделия от Китай и Индия. Китайските продукти са доста по читави. и въпреки това не бих си поверил живота и здравето на нещо четириколесно , произведено в тия държави. Алчните европейци и американци не знам кога ще се сетят да спрат да сервират на тепсия върхови , свръхнаукоемки и високоинтелектуални технологии на подобен род "тигри"......може би когато твърде много от техните работници останат без работа. Апропо, когато германците са произвеждали серийно първите в света реактивни изтребители, крилати и балистични ракети и са правили най-качествените подводници(2ра Св. Война), а американците са произвеждали самолетоносачи все едно, че бълват кренвирши, индийците са" майсторили" рикши.
_________________ Ford Orion - на 5та убираш колесника и си във въздуха.
|
Сряда, 16.09.2009 г. 22:53 ч. |
|
 |
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 638
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
Всички европейски производители в момента имат объркана философия за пазара. Надеждата ми това като тенденция да го обърне Опел след някоя и друга година,понеже ще го купят руснаци.Така се стигна до феномена Хюндай да е в челото по потребителски симпатии,а в средния клас са се загнездили цяло стадо японки,дето 15-та година нямат мърдане от там. А европейците творят инжинерни безумия като "Ауди"...изгаря ти крушка и трябва да ходиш в сервиза,защото дори да сложиш нова крушка,компютъра няма да подаде захранване към нея преди да му се изчисти грешката.Същото е и за накладки.Форд имат един дизел от новите...дето само те могат да си му четат показанията.Никой друг няма софтуер за това чудо.ЕС изрови земята за да въведе преносимост на тел.номерата,но от 20 години пръста си не са мръднали за автомобилостроенето,да не би случайно да засегнат "свещената крава" на европейската индустрия,състояща се от три германски производителя всичко на всичко.Това са 20 години...
Така че дали ТАТА ще се продава...ми ако наистина излезе на 4-5 хил евро,ще се харчи като топъл хляб.Но си стои въпрса с поддръжката.Щото ако е като на Ауди...тая кола е просто мъртвороден проект...
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Четвъртък, 17.09.2009 г. 01:03 ч. |
|
 |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 642 Местоположение: Варна
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
Силно се надявам да е вариант на ефтино Тико, без екстри. АБС, радио, ел серво, подгрев на предния прозорец (или чистачки с вградено подгряване) за по-северните страни...други трябват ли? Евентуално може ел стъкла, ел огледала с подгрев, печка, свързана към охладителната система, подгрев на седялки и волан, фарове за мъгла и климатик в топ версията Наблягам толкова на подгряването, защото се води градска кола, която предполага да се кара на къси разтояния и зимата все ще трябва да се стопли, което за кратко време от двигателче под 50 к.с. и задръствания става бавно.
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Четвъртък, 17.09.2009 г. 01:12 ч. |
|
 |
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 638
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
ТИКО беше уникална машина и не случайно следващия модел МАТИЗ държи такива безумни цени.Това просто е мислено за пазари,пътища,горива и поддръжка като нашите.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Четвъртък, 17.09.2009 г. 01:15 ч. |
|
 |
Вейдър
Начинаещ
Регистриран на: Четвъртък, 27.08.2009 г. 22:49 ч. Мнения: 6 Местоположение: Велинград- София
Automobile: Форд Орион 1.6 CVH
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
 Обратно при Тата....  . Значи нещо, което е с четири колела и така евтино, що ли е евтино???! Не е само от евтини бачкатори.  Основните суровини и материали си имат цени на световните борси! Та не е само до бачкатори...със сигурност е спестено от нещо. Дали качество на изработка и проектиране, дали качество на вложени материали и инженернопроектантска дейност.Ще си покаже, въпрос на време е.Сиреньето е с пари, та и с колите е така. Предпочитам да заложа на столетия научна, инженерна и производствена култура и традиции. Сещате се, че те не идват от Индия 
_________________ Ford Orion - на 5та убираш колесника и си във въздуха.
|
Четвъртък, 17.09.2009 г. 18:49 ч. |
|
 |
Santa
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч. Мнения: 638
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
Много добре звучи,ама нАучно-техническия прогрес не се движи от традиции,под каквато и да е форма.Движи се от пари и специалисти.В Индия в момента имат по много и от двете.Западните университети са пълни с индийци и всякакви жълти,които с нищо не отстъпват на родените в Англия/щатите или където и да е в Европа.
Хонда,Хюндай,Сузуки и още куп други фирми са започнали от производство на велосипеди по време,когато Мерцедес и Ситроен вече са произвеждали автомобили.Обаче....в момента ако погледнете статистиките на сервизите....някъде около челото от 20 години насам стои фирма като Субару,която произвежда първата си кола едва преди половин век. Така,че...не само не пречи перфектни технологии да има в Индия и Китай...ами е въпрос на време да изпреварят европейските производители.Мерцедес ги продава марката.Иначе отдавна да ги няма.Друг е въпроса,че Хонда прави много по-качествени коли и не ги прави от вчера.
_________________ Libenter homines id, quod volunt, credunt
|
Четвъртък, 17.09.2009 г. 19:58 ч. |
|
 |
Вейдър
Начинаещ
Регистриран на: Четвъртък, 27.08.2009 г. 22:49 ч. Мнения: 6 Местоположение: Велинград- София
Automobile: Форд Орион 1.6 CVH
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
![2beers [smilie=2beers]](./images/smilies/2beers.gif) Малко си противоречиш. Случайно има и нещо, което се нарича народопсихология. Задай си също въпроса-"Защо Нокия и Сони -Ериксон, Сааб, Сканя ,Хускварна и Атлас Копко не се произвеждат в Русия ? " Близо са географски, тъй да се каже... Индия да изпревари Европа технически, научно и технологично е все едно еволюцията да тръгне назад. Нищо лично към Индия. По добре е всеки да прави това, което умее най-добре. А индийците определено не правят най-добрите автомобили. Има още много да се учат. Апропо, преди години "префърцунената" фирма Мерцедес е имала на щат "нос". Сетете се какво е правил?! Е за това става въпрос. Впрочем са имали и" слухар". (може и още да ги има де). Значи...носът е нещо като парфюмерист, който помирисвал всеки материал, който се влага в интериора, съответно нагрят до 50гр..Демек да се избегнат кофти миризми. Слухарят пък се ослушвал в колата по време на тестови пробези, за гадни шумове, които дори прецизната апаратура не можела да определи от къде и защо се получават. Такива ми ти работи.(ако на някой не му се вярва, това съм го чел преди доста години в Аутобилд, доста преди да го пуснат и на български). Сега разбрахте ли какво имам предвид? P.S. Японците и корейците са изключително дисциплинирани, упорити и мотивирани, та не е чудно какви добри коли са се научили да произвеждат и проектират. Имал съм контакти с корейци. Много работливи и мотивирани хора! Техни продукти бих си купил .
_________________ Ford Orion - на 5та убираш колесника и си във въздуха.
|
Четвъртък, 17.09.2009 г. 21:06 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2551 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
Изтрих го защото нямаше къде да го пратя - написа го докато чистех темата. Да - несериозно е човек без книжка да определя коя кола е добра за каране и управление и коя не. Несериозно е като си карал само на село да кажеш че примерно колата на Наско е танк и някоя жигула, с която си се радвал как прави дрифтове е по-кола. Ако щеш се сърди - никой не карам на сила да стои във форума. Нищо не печеля или губя от това колко потребители има. И ако зависеше от мен бих закрил целия спамърски раздел за да се обсъжда САМО и единствено работата по ТРАБАНТ и ВАРТБУРГ, а не кой каква кошница за 2-3 бона има за да ходи на работа и коя от тях е най-малко бавна. В темата ти има достатъчно положителни и отрицателни коментари за да съдиш за отношението към теб само от тази тема. Както виждаш там никой админ не се е заяждал.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Четвъртък, 17.09.2009 г. 22:02 ч. |
|
 |
Nitro
Лентяй
Регистриран на: Събота, 28.02.2009 г. 17:41 ч. Мнения: 17 Местоположение: Пловдив
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
С интерес прегледах темата и ще се опитам да обобщя казаното досега. Така поне малко ще върна дискусията към Тата Нано. Някои са на мнение,че Индия няма потенциала(възможността) да направи нещо движещо се нормално и безопастно по пътищата. Според мен това мнение е безумно само по себе си. Навсякъде по света има сностни инжинери. Страната може и да няма години опит в автомобилостроенето, но все пак нищо не и пречи да се поучи от опита на западните си колеги и да не открива топлата вода наново. Все пак Тата притежава Ягуар и Ланд Ровър, които далеч не са посредствени. Относно безопастността на колата.> Kраш тестове на европейската версия на колата са правени и се очаква официалните при NCAP да бъдат преминати без проблем. http://www.youtube.com/watch?v=ahw7-KarkWw&feature=player_embedded Относно доколко Нано е кола.> След като пуснаха автомобила в Индия из нет-а се появиха ревюта, които заключаваха, че машинката се движи и държи като кола. Относно качеството. Нормално е материалите по колата да са точно колкото е необходимо. Все пак Нано е изградена, за да е евтина. Това не е Мерцедес или Ауди та на някой да му пука как ще мирише салона при 50+ градуса. Преди време четох статия относно как от Тата са успяли да снижат цената. Единственото, което си спомням със сигурност е историята зад ECU-то. Нано ползва система на БОШ, която стандартно има 100 модула. Но индийците нямат нужа от всички и взимат само 30 от тях (числата са хипотетични). Като цяло- капка по капка вир става. По-тънки седалки, по-малко шумоизолация и т.н. НО колкото и да са снижени нещата до необходимия минимум не мисля, че колата ще се троши на всеки 1000км. Не успях да намеря информация за гаранционният пробег на автомобила. Ако някой го намери да сподели. Според мен колкото е гаранцията толкова е и ресурса на колата преди сериозни ремонти. За завършек ще споделя, че идеята тази кола да се продава в Еврпа и Северна Америка е малоумна. Тук няма кой да се лиши от комфорт за сметка на ниската цена. При нас Нано няма да се продава толкова добре, колкото в Индия. 
_________________ http://autonews-alx.blogspot.com/ Новини от автомобилният свят.
|
Четвъртък, 17.09.2009 г. 23:23 ч. |
|
 |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 642 Местоположение: Варна
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
Българите сме много свидливи...ще плъзнат за служебни на "зарибяващите" дистрибутори, таксита и т.н. 
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Четвъртък, 17.09.2009 г. 23:33 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2551 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
Ми то за служебна е екстра. По-добре нова кола в гаранция, отколкото стара западна кола, на която половината неща не работят и шефа отказва да ги смени. Пък колко ще се продава е спорно. Все още за тия пари можеш да си вземеш по-удобна кола, която да излиза по-евтина за поддръжка.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Четвъртък, 17.09.2009 г. 23:59 ч. |
|
 |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 642 Местоположение: Варна
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
Поддръжката е много относително понятие... 
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Петък, 18.09.2009 г. 00:19 ч. |
|
 |
Вейдър
Начинаещ
Регистриран на: Четвъртък, 27.08.2009 г. 22:49 ч. Мнения: 6 Местоположение: Велинград- София
Automobile: Форд Орион 1.6 CVH
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
 Е да де, за това става въпрос...такситата. Всъщност преди време имаше идея китайски коли да се сглобяват в Ловеч. Някой знае ли какво стана? Колега Нитро, ти би ли си качил семейството в Тата Нано? Мисля, че не си ме разбрал съвсем добре. Индия се мъчи да произвежда и собствен боен самолет, а и сглобява лицензно Су 30МКИ. Инженери и наука има. Въпроса е -Защо да се купува нещо, от някой ,който тепърва се учи на качествен инженерлък и производствена култура? Сигурно там произвеждат и часовници и "швейцарски ножчета", може би и "френски" и "италиански" вина....колкото до надеждност, ами времето ще си покаже. С това, че смяташ идеята тази кола да се продава в Европа(за Америка не ми дреме),за малоумна съм напълно съгласен 
_________________ Ford Orion - на 5та убираш колесника и си във въздуха.
|
Петък, 18.09.2009 г. 11:09 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2551 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
Таксита - не мисля.
1. Бакшишите карат по цял ден. Хюндай Соната няма еквивалент - голяма, удобна и в същото време евтина и с много гаранция. Малко хора ще се навият да карат по цял ден сапунерка.
2. Такситата все повече се превръщат в лукс. Хората искат големи коли - да возят меко, да имат клима и да има къде да сложат багажа. Сапунерата пак отпада.
3. В чужбина не съм видял малко такси. Все разни очилати мерцедеси, пасати, все големи коли.
За служебни вече да. Работодателите така или иначе не ги е грижа за служителите. Ако няма да се товари - най-евтиното и най-икономичното което се води кола.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Петък, 18.09.2009 г. 12:21 ч. |
|
 |
R8R_Nation
Начинаещ
Регистриран на: Вторник, 24.11.2009 г. 05:08 ч. Мнения: 12 Местоположение: Sac, SD, Sofia
|
 Re: Тата Нано в Ловеч
Интересна тема и ми се иска да споделя моето мнение.
Тата-та пьрво е направена за Индиискя пазар и то оспешно вече маркета на стари коли там е паднал с 20%. Медиите раздуха по света че някоиси ще пражи нова много ефтина кола. Естествено, интереса се появи и нещо в рода на „а защо не и тука в европа и америка” Следователно, се разработи евро версиата която според мен ще се продава ок за няколко години и след това не продадените ще се вярнат в индиа като „супер делукс”. Като пример ще дам смарт-а в америка. Напьлно без полезна за там ама пльзнаха в големите градове, като си мислят че ще паркират по-лесно и избягват трафик, lol. Самоче, там не се кара като в европа, не може да паркираш кьдето си искаш, а в трафик пак си седиш както преди.
Лично аз, бих си зел тата само защото е по-различна, и няма да ми пука ако някои ме одари в града, а и изглежда идеална за ходене на пазар. Но неми харесва как изглежда. И аз мисля като повечето от вас, че ще бьде добра за фирмена. Когато работих в Сакраменто фирмата (инжинерна) имаше форд фокус и скутери беше супер.
П.п. извинявам се за грешките
--Alex--
_________________ "A TRAINED MONKEY CAN BUILD A 9-SECOND V-8; IT TAKES INGENUITY, INTELLIGENCE AND HARD WORK TO GET A 4-CYLINDER INTO THE 11'S"
|
Четвъртък, 26.11.2009 г. 04:18 ч. |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|