|
Виж темите без отговор | Виж активните теми
| Автор |
Съобщение |
|
boycho
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 19:06 ч. Мнения: 255 Местоположение: Средец
|
а може ли да е от релето
_________________ Дърпаше ръчни с трабаня
|
| Сряда, 29.10.2008 г. 15:18 ч. |
|
 |
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2551 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Релето е доста глупакоустойчиво, тъй като на 12 волтовите трабанти е като на съвременните коли - с полупроводникови елементи. За разлика от механичните релета с пластини това или работи или не работи. Както казва Марто, много е вероятно от топването някъде нещо да се е окислило. Най-добре е ако можеш да намериш някой евтин майстор, с който да разглобите алтернатора и да го почистите основно. Аз така с комшията съживих един уж изгорял стартер (трабанта през нощта даде на стартер на 1ва и е въртял докато падне акумулатора).
|
| Сряда, 29.10.2008 г. 15:26 ч. |
|
 |
|
Marto_RT
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч. Мнения: 73 Местоположение: Radanovo
|
Има още някои моменти в ремонта на генератора, но те не са част от профилактиката, затова ги пропуснах.
Тези неизправности са изключително редки.
1. Повреда в реле - регулатора, изразяваща се или в прекъсване, или в липса на регулиране на възбудното напрежение. В първия случай естествено лампата ще свети, а във втория няма да има признаци, защото батерията ще поема пренапрежението. Както казах, при съвременните реле - регулатори това е почти невъзможно.
2. Повреда в изправителния блок с прекъсване или пробив на един или няколко диода. Тук е много важно да се знае, че генераторът не бива да работи при разкачени полюси на батерията, защото някой диод може да изгори от по-високото напрежение.
3. Окъсяване на някоя намотка (замерва се при профилактиката).
4. Износване на ремъчната шайба.
_________________ Който не напредва, изостава.
|
| Сряда, 29.10.2008 г. 16:53 ч. |
|
 |
|
Оги
Кандидат-фен
Регистриран на: Сряда, 20.02.2008 г. 18:53 ч. Мнения: 317
|
Пръстените са графитни и не се шлайфат в никой случай.  На траба и варга са едни и същи, ако се налага да се сменя четка- генератора може и да не се сваля, а да се измъкне релето и под него се извади четкодържателя. Една плюнка с поялника и готово. Внимание, чуплив бакелит !
|
| Неделя, 02.11.2008 г. 00:05 ч. |
|
 |
|
Marto_RT
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч. Мнения: 73 Местоположение: Radanovo
|
Това е вярно, но това е ненадежден ремонт. Щом се е стигнало до износване на четка или пръстен, значи не са само те. Сто процента са износени или изсъхнали и лагерите, да не говорим за всичко останало, за което писах по-горе.
Патил съм си от половинчати ремонти и затова не ги обичам, въпреки че е по-лесно. Колкото и на къси разстояния да се пътува с траба, все пак е неприятно нещо да се повреди на път.
_________________ Който не напредва, изостава.
|
| Понеделник, 03.11.2008 г. 13:04 ч. |
|
 |
|
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2551 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Ако целия тоя ремонт се направи....ще ме извинявате ама не е ли по-лесно просто да се вземе работещ алтернатор? Ебати дотук виждам поне 50лв работа+материали, че то толкова струва алтернатор от западна кола втора употреба...
|
| Понеделник, 03.11.2008 г. 14:52 ч. |
|
 |
|
Marto_RT
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Четвъртък, 05.06.2008 г. 14:39 ч. Мнения: 73 Местоположение: Radanovo
|
Ами аз се занимавам с такива ремонти да изкарам нещо допълнително, иначе имам друга професия. Та всичко си правя сам и лично на мен един такъв ремонт ми струва само време+труд+някоя и друга резервна част.
За ремонт на стартер или генератор например вземам 10-15 лв. за труд, ако се сменят части - те са за сметка на клиента. Замисли се например какво се сменя при един рутинен ремонт на генератор - едни лагери, и то даже и те не са винаги за смяна. Говоря за BOSCH, защото с тях съм се сблъсквал най-често. Четките им изкарват по 300 000 км и все още са годни, че той двигателя толкова надали ще изкара.
Сега друг е въпроса ако е отказало релето, ако е пробил диод и т.н., ремонтът ще е малко по-скъп, но това е много рядко, да не кажа и научна фантастика. Ако автомобилът се кара нормално и се обслужва навреме, и ако не се претяга ремъкът, генераторът надживява двигателя.
Много съм си патил от майстори и това всъщност ме запали да се уча на тези ремонти. Та 50 лв за рутинен ремонт са много, още повече ако майсторът не иска да обясни какво точно е правил.
_________________ Който не напредва, изостава.
|
| Понеделник, 03.11.2008 г. 16:05 ч. |
|
 |
|
boycho
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 19:06 ч. Мнения: 255 Местоположение: Средец
|
а пък аз видях 3 лв заради глупоста ми.  не издържах и още петък вечер го отворих бях си купил 2 четки по 1.50 бр.гледам вътре засъхнала кал като съм минал през водата сигурно е имало прах в капака и влязло вътре и засъхнало там,но като го събирах без да искам четките влязоха накриво и едната се счупи a пък бяха като нови....
_________________ Дърпаше ръчни с трабаня
|
| Понеделник, 03.11.2008 г. 17:56 ч. |
|
|
Кой е на линия |
Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot], Google [Bot] и 1 госта |
|
Вие не можете да пускате нови теми Вие не можете да отговаряте на теми Вие не можете да променяте собственото си мнение Вие не можете да изтривате собствените си мнения Вие не можете да прикачвате файл
|
|