Трабант и Вартбург форум
http://www.2tpower.com/forum/

Моля за вашата помощ
http://www.2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=1215
Страница 1 от 2

Автор:  djak [ Вторник, 11.11.2008 г. 12:25 ч. ]
Заглавие:  Моля за вашата помощ

Колеги преди малко сина се обади,че му е изгоряло релето за мигачите. С реле от каква друга кола мога да го заместя,ако не намеря оригинално? Някой от вас има ли схема на свързване на релето за мигачи на Трабант? [smilie=sos]

Автор:  montoya [ Вторник, 11.11.2008 г. 14:51 ч. ]
Заглавие:  Re: Моля за вашата помощ

Става от всяка западна кола. Захранване +12V клема 49; лост за мигачите клема 49а;маса клема 31. При това свързване за да имаш контролна лампа трябват два диода примерно 1N4001. Анодът на всеки се вързва към кабела за ляв и съответно десен мигач катодите им се вързват заедно и към синият кабел на контролната лампа.Ако не ти трябва лампата може да нея вързваш.http://2tpower.com/pixxx/scan0001.jpg

Автор:  theultimate [ Вторник, 11.11.2008 г. 19:06 ч. ]
Заглавие:  Re: Моля за вашата помощ

Би трябвало да има и оригинално. Отвори го за всеки случай. На моето беше избил кондензатор - целия се беше окислил и станал бял. Запоих нов за 20 стотинки и релето още работи. Провери и клемите да не са ръждясали, да не са хлабави, да няма изгорял бушон.

Автор:  djak [ Вторник, 11.11.2008 г. 19:31 ч. ]
Заглавие:  Re: Моля за вашата помощ

Лошо е,че трабанта е при сина, а той е на 200км от мен в Черни Осъм. По телефона ми каза,че релето е запушило.....така,че 100 процента е кондензатора, а и се е случило рано сутринта,когато има конденз и овлажняване. Благодаря за съвета! [smilie=2beers]

Автор:  theultimate [ Вторник, 11.11.2008 г. 19:48 ч. ]
Заглавие:  Re: Моля за вашата помощ

Може и да не е кондензатора, но ако е той и имаш поялник за 20 стотинки ще оправиш нещо което струва 10лв :)

Автор:  montoya [ Вторник, 11.11.2008 г. 20:18 ч. ]
Заглавие:  Re: Моля за вашата помощ

Кондензатор не пуши, пушат резистори диоди и транзистори.Те изпушат ли се търси причината и след това се сменят, но май по евтино е реле от моргата.Преди да се смени релето е желателно клеми 49 и 49а да се откачат и кабелите да се дадат на късо, дава се на контакт, пуска се примерно ляв мигач и се гледат крушките дали светят после същото с десните мигачи.Ако има нещо на късо или протрит кабел ще изгори предпазитела и ще спасиш новото реле.

Автор:  djak [ Вторник, 11.11.2008 г. 20:37 ч. ]
Заглавие:  Re: Моля за вашата помощ

Благодаря за съвета,montoya!

Автор:  vladeto [ Сряда, 19.11.2008 г. 16:24 ч. ]
Заглавие:  Re: Моля за вашата помощ

реле от Лада пасва идеално...

Автор:  djak [ Четвъртък, 20.11.2008 г. 09:02 ч. ]
Заглавие:  Re: Моля за вашата помощ

Благодарение на колегата milenskior вече имам реле за мигачите :) Сега Ви моля да ми обясните как мога да си направя центровка на запалването с шублер,но това ще е само в краен случай,ако не успея да намеря майстор. При мен зацапва само свеща на десния (предполагам втори) цилиндър....гледайки двигателя отпред.

Автор:  theultimate [ Четвъртък, 20.11.2008 г. 21:00 ч. ]
Заглавие:  Re: Моля за вашата помощ

На трабантовото електронно има голяма и малка плочка. Голямата променя запалването и на двата цилиндъра. Малката е за разлиакта между двата. Тоест ако се е отхлабила или ако някой талант е сменял запалване без да направи центровка всичко отива по дяволите. Първата задача е да изравниш предверенията на двата цилиндъра. След това вече с голямата плочка ги докарваш до стандартна стойност - аз съм доволен на 3мм.

Автор:  milenskior [ Петък, 21.11.2008 г. 08:49 ч. ]
Заглавие:  Re: Моля за вашата помощ

Това е точно така, само че колегата май никога не е правил центровка на трабант и трябва да му се обясни по-подробно. Съжалявам че като дойде за релето имах работа и нямаше как да му обясня нагледно.
И така първо сваляш свещите и ги слагаш в лулите.Подпираш ги някъде на маса, но така че да можеш да ги виждаш.Даваш на контакт и започваш да въртиш бавно двигателя на ръка от турбината за охлаждане, докато не хвърли искра на някоя свещ. Щом хвърли спираш и слагаш шублера в съответния цилиндър и мериш разстоянието до ГМТ.
На 180 градуса ще хвърли на другия цилиндър и по същия начин мериш и на него.
В зависимост от разликите започваш да си играеш с двете плочки. Целта е да ги докараш до 3 мм предварение.

Автор:  Marto_RT [ Петък, 21.11.2008 г. 11:44 ч. ]
Заглавие:  Re: Моля за вашата помощ

Извинявайте, приятели, ама има още по-лесен начин за центровка. Значи по ред:

Центровка на запалването при електронно с индикаторен часовник

1. Сваля се дясното колело.

2. Маха се капачката на прекъсвача.

3. Охлабват се двете плочки (голямата е за първи цилиндър, малката е за втори).

4. Довежда се първия цилиндър (откъм маховика) на 3мм от ГМТ.

5. Изважда се лулата от свещта.

6. Голямата плочка леко се върти, докато се чуе отчетливото пукане на искрата, и се застопорява в този момент.

7. Точки 4., 5., и 6. се повтарят и за втори цилиндър (малката плочка) - от което всъщност не би трябвало да има нужда, ако първи цилиндър е нагласен точно.

Автор:  theultimate [ Петък, 21.11.2008 г. 12:09 ч. ]
Заглавие:  Re: Моля за вашата помощ

Нещо май не му обяснявате като хората.

1. Може и да не сваляш гумата. Завий волана до крайно дясно положение.
2. Отвинтваш свещите и ги закачаш за лулите.
3. Махаш капачката на запалването.
4. След това следва адската мъка да изравниш цилиндрите.
Първо се прави това, тъй като малката плочка променя и двата цилиндъра, не само втория. Бъркаш с шублера в цилиндъра. Намираш горна мъртва точка. Това за теб ти е все едно положение 0 на шублера. От там по нагоре цилиндъра не се вдига. Опираш електрода на свещта за този цилиндър на маса (като държиш за лулата да не те хване ток). Въртиш турбината в посока обратна на часовникова стрелка. Като даде искра (или се чуе цъкване) връщаш турбината малко напред, докато отново го чуеш. Мериш с шублера на какво разстояние от горна мъртва точка (от нулево положение) ти дава искра. Мериш и на другия цилиндър по същия начин (като съответно гледаш искра с неговата свещ и лула и е препоръчително отново да потърсиш горна мъртва точка). След това разхалбваш двете болтчета на малката платка на запалването. Като я местиш нагоре разликата в предверенията намалява (принципно 1ви цилиндър от към маховика има по-голямо предверение от втори - от към турбината, но трябва да се изравнят). И така....местиш и мериш докато дкараш еднакви предверения на двата цилиндъра. Особено ако ти е за първи път е кошмар. След това затягаш болтчето и мериш пак. Редовно при затягане се размества малко предверението.
5. Като си убеден че си изравнил двата цилиндъра отхлабваш двете винтчета на голямата плочка. Те принципно трябва да са много стегнати. Въртиш я докато докараш 3мм предверение. Пак след затягане проверяваш да не се е разместило. Накрая стягаш ЯКО с бойната отверка.

Дано съм ти бил полезен. Разликата между шублера и часовника е единствено, че с часовника имаш огромна точност и се завинтва, докато със шублера трябва малко чалъм.

Автор:  ivanski [ Петък, 21.11.2008 г. 14:20 ч. ]
Заглавие:  Re: Моля за вашата помощ

Васко.
За електронното ,не се ли регулираше първо първи цилиндър тоест голямата плочка.
След това втори тоест платката .

Поне така пише в кингата .

Но и аз съм забелязал, че след като направя центровка на първи цилиндър точно 3 милиметра и премина към втори, като разместя платката и регулирам втори цилиндър на 3 милиметра,вече на първи цилиндър не си седи 3 ами се е променило драстично .

Това не мога да си го обесня.
Нали платката и плочката са независими .Като местиш платката, плочката си седи без да се мести .

Автор:  theultimate [ Петък, 21.11.2008 г. 14:29 ч. ]
Заглавие:  Re: Моля за вашата помощ

Това в книгата не е описано като хората. На голямата плочка е въразно всичко - променя предверенията на двата цилиндъра еднакво, тъй като ти я въртиш спрямо коляновия вал. Малката плочка от своя страна променя ъгъла и разстоянието на датчика спрямо въртящия елемент. От там ти се променя предверението на двата цилиндтъра. За това трябва първо с малката плочка да изравниш предверенията и след това с голямата да ги направиш колкото трябва. Пробвал съм обратното - безкраен кошмар.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/