Трабант и Вартбург форум
http://www.2tpower.com/forum/

Как се демонтира двигател на Тт
http://www.2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=2313
Страница 1 от 2

Автор:  kiro [ Понеделник, 19.10.2009 г. 22:04 ч. ]
Заглавие:  Как се демонтира двигател на Тт

Налага ми се да демонтирам двигателя по причина на превъртяла ремъчна шайба на колянивия вал,имах тема по тази причина.
Прочетох в книгата как е прави това,но все пак реших да попитам хора с опит ,тъй като ме притесняват някои моменти.
Първо ,трябва ли да се развие гайката на тампона на соростната кутия?Там пише че трябва да се подлага дървено трупче с размери 15см/4см/1,5см. под мястото на съединяване на двигателя и скоростната кутия.и след като се повдигнат двигателя и скоростната кутия да се изместят надясно и след това да се откачи двигателя от скоростната кутия.
Моля за вашите практични съвети!

Автор:  Krap4enski [ Понеделник, 19.10.2009 г. 22:26 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се демонтира двигател на Тт

Не съм чел книгата но ето как го правя аз.Развивам гайката на тампона на двигателя само , развивам 4-те болта М6 който са от към кутията и 2-та шестограмни болта за стартера , не свалям нито ламарините на двигателя нито динамо , свалям кабелите на динамото , 2-те жила на карбуратора , 2-те лули и кабелелите на електронното понеже са с обувки и ми е по лесно отколкото да развивам от бубините.Това е после повдигам двигателя на ръце , за да излезе болта на тампона който е точно отдолу на картера от отвора на магарето , после с леко разтърсване и дърпане на ляво от кутията вадя първичния вал на кутията от феродовия диск докато излезе целия първичен вал вън от притискателния диск.После за вдигането пак си го вадя сам ако не можеш го вържи с въже и с приятел с една тръба промушена на въжето го изтеглете.При тегленето ще видиш малко трябва да се завърти , за да излезе защото електронния блок на коляновия вал малко опира в калника и трябва да се завърти.Да не забравиш да свалиш маската ей.Това е от мен свалял съм по този начин около 10-тина пъти без проблеми за около 10-15 мин двигателя е на земята.Успех
Забравих да кажа и маркуча за бензина се сваля
За критиците във форума на алтернатора му викам динамо понеже така съм свикнал
[smilie=angry] дЗ четейки началото на поста ти, вече бях те нахапал с това динамо и въпреки забележката ти не си извинен. Това, че си свикнал да наричаш" вафлата" като " кифла" и очакваш да получиш " баничка" не ти позволява да учиш неуките на грешна терминология/ много добре знаеш, че има много хора, които не правят никаква разлика между двете машини/. Винаги трябва да си точен, за да не може никои да ти опонира.

Автор:  theultimate [ Понеделник, 19.10.2009 г. 22:32 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се демонтира двигател на Тт

Колегата го е написал много правилно.

Аз ако трябва да го опиша най просто:
-Откачаш бензинопровода.
-махаш кабелите от платката на електронното
-Развинтваш гайките на двата тампона
-развинтваш болтовете между двг и скоростната
-вадиш двигателя

Единственото тегаво е при обратния монтаж да уцелиш опашката на скоростната кутия към съединителя.

Автор:  kiro [ Понеделник, 19.10.2009 г. 22:55 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се демонтира двигател на Тт

Krap4enski написа:
Не съм чел книгата но ето как го правя аз.Развивам гайката на тампона на двигателя само , развивам 4-те болта М13 който са от към кутията и 2-та шестограмни болта за стартера , не свалям нито ламарините на двигателя нито динамо , свалям кабелите на динамото , 2-те жила на карбуратора , 2-те лули и кабелелите на електронното понеже са с обувки и ми е по лесно отколкото да развивам от бубините.Това е после повдигам двигателя на ръце , за да излезе болта на тампона който е точно отдолу на картера от отвора на магарето , после с леко разтърсване и дърпане на ляво от кутията вадя първичния вал на кутията от феродовия диск докато излезе целия първичен вал вън от притискателния диск.После за вдигането пак си го вадя сам ако не можеш го вържи с въже и с приятел с една тръба промушена на въжето го изтеглете.При тегленето ще видиш малко трябва да се завърти , за да излезе защото електронния блок на коляновия вал малко опира в калника и трябва да се завърти.Да не забравиш да свалиш маската ей.Това е от мен свалял съм по този начин около 10-тина пъти без проблеми за около 10-15 мин двигателя е на земята.Успех
Забравих да кажа и маркуча за бензина се сваля
За критиците във форума на алтернатора му викам динамо понеже така съм свикнал

За коя маска става въпрос?

Автор:  Krap4enski [ Понеделник, 19.10.2009 г. 23:04 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се демонтира двигател на Тт

Извинявам се за динамото (на колело) , да правилно е да се нарича алтернатор.
Маската казвам на решетката отпред на която се затваря предия капак , сваля с два винта на ръкохватка

Автор:  Krap4enski [ Понеделник, 19.10.2009 г. 23:15 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се демонтира двигател на Тт

Не съм засичал за време и аз казах го просто защото става доста бързо дали са 15 или 20 мин незнам но някой ден може да направа един демонтаж за време , условията са да имам свички необходими инструменти , а не да ровя да ги търся , добра тресчотка и хронометър :D
По темата забравих да кажа и 2-та болта на гърнето към генерацията

Автор:  theultimate [ Вторник, 20.10.2009 г. 00:27 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се демонтира двигател на Тт

Може да не е работа за 15 минути, но за около 2 часа пред блока без да си давам особено зор си смених съединителя. Няма друга такава кола, на която пред блока за смешно време сам човек да измъкне двигателя [smilie=2beers]

Автор:  montoya [ Вторник, 20.10.2009 г. 01:03 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се демонтира двигател на Тт

Да се намеся и аз малко, в различните модели на траби има динамо 6 или 12 волта има и генератор 12 волта.
Двигатела се сваля по-лесно ако се махнат карбуратора и генератора иначе се надират калника и гредата зад бронята.

Автор:  shotik [ Вторник, 20.10.2009 г. 13:21 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се демонтира двигател на Тт

doctorZizi написа:
позволими да не се съглася с теб, в Тт никога не се е монтирало динамо за 12 V - освен в час по трудово. От 6 V динамо стана направо на 12 V алтернатор. Карбуратора и генератора не е нужно да се свалят.



Моделите ,първите на които сложиха новата ходова част бяха с динамо на 12 волта,такъв катастрофирал трабант купих за части и беше с такова динамо .Може би след около година ,вече ги правеха с алтернатори.

Автор:  montoya [ Вторник, 20.10.2009 г. 15:32 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се демонтира двигател на Тт

doctorZizi написа:
позволими да не се съглася с теб, в Тт никога не се е монтирало динамо за 12 V - освен в час по трудово. От 6 V динамо стана направо на 12 V алтернатор. Карбуратора и генератора не е нужно да се свалят.

В събота или неделя ще снимам динамото , табелката и реле регулатора за да съм по убедителен.Предполагам динамото е монтирано в първите модели от 12 волта.Дойдеш ли в Казанлък се обади да покажа и да почерпя,че аз съм всяка седмица в София, но няма време за обиколки.

Автор:  AdreNaLINE [ Вторник, 20.10.2009 г. 20:06 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се демонтира двигател на Тт

Доктора е прав!!!При трабант са монтирали само 6в динамо(при тт 600 и най-първите 601)Това 12в динамо е от първите 353.Този случай с 12в динамо и аз го бях направил на моя тт 600 като го бях намерил от един хвърлен 353(1967г.) на вторични, взехме го и го направихме 12в с това динамо(съответно релето и др, 6в истории бяха премахнати, но сега вече съм с алтенатор, защото динамото бързо издъхна :mrgreen: :mrgreen: )И тази твоя история с тт с динамото( 12в) ще излезне същата. [smilie=2beers] [smilie=2beers]

Автор:  shotik [ Вторник, 20.10.2009 г. 22:03 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се демонтира двигател на Тт

В книгата пише ,че октомври 1983 г - 12 волта електрическа уредба и алтернатор,но аз пиша това което на мен се случи,трабанта беше на 8 хил.км ударен ,каран от жена и кабелите ,динамото и релето си бяха оригинални,даже може би кабела още да е по мазето .

Автор:  nenich [ Вторник, 20.10.2009 г. 22:57 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се демонтира двигател на Тт

По повод за времето мога ли и аз да се включа. Преди 7 - 8 години за 2 (два) часа вадих трабанта от работилницата след основен ремонт на двигателя. Сега няма да уточнявам какво означава основен ремонт за Тт. Но като цяло Васко най - кратко и точно го е написал и общо взето ми допадна. Успех с ремонта. [smilie=2beers]

Автор:  kiro [ Сряда, 21.10.2009 г. 13:28 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се демонтира двигател на Тт

Темата тръгна малко в друга посока ,но искам да попитам дали трябва да развия жилото на съединителя при сваляне на двигателя или да не го пипам?

Автор:  theultimate [ Сряда, 21.10.2009 г. 14:59 ч. ]
Заглавие:  Re: Как се демонтира двигател на Тт

Не, обаче трябва да свалиш жилото на газта и смукача.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/