Трабант и Вартбург форум
http://www.2tpower.com/forum/

тампони отзад
http://www.2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=2332
Страница 1 от 1

Автор:  fraxinus [ Понеделник, 26.10.2009 г. 19:57 ч. ]
Заглавие:  тампони отзад

Колеги да ви питам как се сменят гумените тампони на задницата.-Триопорния водач.Някой сменял ли е.Притеснява ме да не стане някой сакатлък с ресьора понеже нямам нужните приспосбления дето да го натягат.С крик става ли някак си

Автор:  Wartburg_67 [ Вторник, 27.10.2009 г. 22:31 ч. ]
Заглавие:  Re: тампони отзад

Хм, бях скъсал болта по средата към купето, но /цяло чудо/ го закарах трабанта на сервиз. На кофти място е, особено ако е скъсан. Според мен потърси и ти сервиз - повечко оборудване ще е от полза.

Автор:  орлича [ Вторник, 27.10.2009 г. 22:32 ч. ]
Заглавие:  Re: тампони отзад

Привет, колега. С крик става, но ще ти трябва за по-сигурно и помощник. Понеже при мен се наложи да извърша изцяло сам монтажа на нов ресор (а той е много по-овален) и нови носачи, ето няколко съвета:
- преди да развиеш болтовете, които държат носача към купето, махни задните странични кори и задната седалка за да стигнеш до "чашките" на носачите отвътре и напръскай обилно с ВД40 болтовете отгоре или с каквито там други средства повелява народната мъдрост, защото често тези болтове не са пипани откакто е произведена колата и има реалната опасност да се скъсат при развиване.
- още преди да вдигнеш колата на крик, демонтираи задните амортесьори и вържи с яко въже (в моя случай ползвах дебел кабел) краищата на ресора и прекарай въжето през дупката на амортесьора като омотаеш въжето около отвертка (яко стягаш), с която можеш да опънеш толкова, че да не се отпуска когато ресора увисне. Повярвай ми, с всеки милиметър, с който си спестил увисването на края на ресора си спестяваш големи мъки.
- развинтваш внимателно и бавно болтовете на носача, (но не докрай, а на 2-3 резби) като предварително си откачил спирачните тръбички (там също ще ти трябва ВД40)
- полагаш крик под края на ресора докато се опре до него и леко дори го повдигне
- развиваш гайките на джантата, повдигаш леко колата с оригиналният ти трабантски крик, като навиваш също и онзи под ресора, сваляш джантата, подлагаш под барабана някакво трупче, развиваш докрай болтовете на носача и сваляш купето с оригиналният крик, и носача се изважда от леглата си. Така ресора остава натегнат в "нормално" положение, докато сменяш на спокойствие гумените маншони.
Почисти добре чашките от ръжда, намажи новите маншони с глицерин от аптеката или ги напръскай със силиконов спрей за дълголетие. Ако си човек на детайла и качеството, използвай случая да консервираш напречната кухина на носача със масло отвътре или аз както направих - със консервиращ спрей от практикер. После действаш в обратната последователност като при монтажа внимавай много добре да не завиеш болтовете накриво в чашките, защото резбата там е много фина и трябва да действаш с усет. Когато ги стегнеш, за по-голяма сигурност да не се развиват (особено тези в средата на купето) можеш да им завиеш отгоре по една контра-гайка (със ситна резба, моите са гайки за джанта на баркас) и можеш да напълниш чашките с масло да ги консервираш.
Ако някой знае по-лесен начин - да помогне на колегата
Успех и пиши после как си се справил.

Автор:  fraxinus [ Вторник, 27.10.2009 г. 23:50 ч. ]
Заглавие:  Re: тампони отзад

Мерси за чалъмите , но с малко закъснение, вече смених вътрешните тампони, за външните не ми достига един/в магазина нямаше/ ,а искам всички да сменя.Евала за тертиплийската работа , аз ги смених доста по прозаично.Нищо не съм вързвал тел , нищо не съм консервирал,не съм откачал спирачните маркучета.Вдигнах колата ,свалих колелетата , подпрях с дънери,повдигнах ресьора доста високо/тук е опасно да не си събориш отгоре колата/.Отвих болта, напънах леко с едно желязо на лост носача надолу и избутах старата гума дето е отдолу.Напъхах новите,малко зор се видя да уцеля резбата да не е накриво и стягам здраво.Определено рискована дейност е това натягане на ресьора с крик особено ако е като моя, първият път се отплесна добре че не бях отдолу.Отделно че като натягаш в един момент повдигаш цялата кола и тя може да падне върху ти/въпреки че уж е подпряна/
Работих сам и видях зор но както и да е.ако има такова приспособление всичко ще е по-лесно и безопасно.

Автор:  Krap4enski [ Вторник, 27.10.2009 г. 23:57 ч. ]
Заглавие:  Re: тампони отзад

Добре си описал начина на работа колега , аз докато правих тази операция едното въже се скъса добре , че не бях там тогава ресора беше направил вдлъбнатина в асфалта.


А сега да питам нещо от какво може да се получава така , че едното задно колело е по наклонено от другото , в смисъл едното ми е право (с фтулки съм) , а другото е под наклон , като оригинално но по малък наклон но не е право?
И една добавка след като стана така обърнах ресора данеби да е от него но пак така си остана

Автор:  injenerra [ Събота, 31.10.2009 г. 20:40 ч. ]
Заглавие:  Re: тампони отзад

аз съм с пружинки и при мен малко има разлика в наклона на двете колела
А за тампомите трябва да си забелязал че от едната страна са по-плоски тези по-плоски страни трябва да са една към друга [smilie=2beers]

Автор:  Krap4enski [ Събота, 31.10.2009 г. 23:45 ч. ]
Заглавие:  Re: тампони отзад

За наклона съм писал ,че не можа да се изправи след фтулките , горния краи е леко навън.Малко по подробно да опиша , колата си беше с такъв \ / наклон на гумите преди да пипам каквото и да било по нея като въпросната дясна гума беше по наколонена от лявата , сложих фтулки и лявата си заспа но дясната не можа да се изправи колкото е необходимо , в последствие обърнах ресора , но разлика нямаше , последното което направих преди около 3 месеца беше да сменя носача с друг , който на Трабанта от който беше свален си беше със същия наклон като на лявото колело , което ме наведе на мисълта , че е нормален , не е бит или усукан.След всичките неща който направих ми писна и го зае..х и така си карам но ме дразни много.Тампоните или кюфтетата са сложени правилно както са си попринцип , понеже в магазина нямаше нови (може и да е за добро , незнам) слагал съм въпросния носач няколко пъти и пак си е така.Така като пиша знам , че друго не остава но ако се сеща някой нещо непроверено да помага.

Автор:  Krap4enski [ Неделя, 01.11.2009 г. 16:54 ч. ]
Заглавие:  Re: тампони отзад

Ми гледал съм колата на купе е много здрава , няма нито гнило нито изкривено покраи ябълките , незнам просто.

Автор:  ivanski [ Понеделник, 02.11.2009 г. 11:02 ч. ]
Заглавие:  Re: тампони отзад

Да питам тук за да не отварям нова тема.
На трабант с ресори, може ли да се махнат и да се сложат пружини ?

Автор:  theultimate [ Понеделник, 02.11.2009 г. 12:20 ч. ]
Заглавие:  Re: тампони отзад

В стария форум бях питал и даже снимки ми дадоха. Това, което помня със сигурност е че се сменя носача и се заварява бомбе от новия модел.

Автор:  ivanski [ Понеделник, 02.11.2009 г. 12:49 ч. ]
Заглавие:  Re: тампони отзад

Питам щото на един трабант комби трябва да оправя задните колела да не са така / \ , ами така | |.
Построил е една къща и е товарен много през годините, та ресора като го видях приличаше на кашкавал и не ми хареса как изглежда, не знам може да е нормално това не съм имал ресорен трабант .

Автор:  Krap4enski [ Понеделник, 02.11.2009 г. 13:12 ч. ]
Заглавие:  Re: тампони отзад

Нормално е след като е товарен много през годините ресора да се е амортизирал и колелата да са / \ , препоръчвам ти да не се занимаваш с преработки , а му сложи друг ресор , с пружини човека както е викнал да го товари ще кляка още повече.

Автор:  ivanski [ Понеделник, 02.11.2009 г. 13:19 ч. ]
Заглавие:  Re: тампони отзад

Той вече няма да се товари толкова .

Добре де, откъде да намеря пък ресор дето да не е товарен много :D
Освен да го разглобя на листовете тоя ресор, да го изчистя и сложа натегнат .

Усещам, че ще играя с ЦО-то покрай смяната на половината под, багажник, горни и долни прагове .

Автор:  орлича [ Понеделник, 02.11.2009 г. 18:22 ч. ]
Заглавие:  Re: тампони отзад

Преди година в магазина в Кр. Поляна ми предлагаха цели 3 нови задни ресора за по 20 лв. парчето, вземи телефона от раздела за магазини и ги питай дали не са ги продали. Виж обаче дали няма някакво усукване/изкривяване на носачите - тази конфигурация / \ нещо не ми харесва за ресорен Трабант.

Автор:  fraxinus [ Понеделник, 02.11.2009 г. 21:19 ч. ]
Заглавие:  Re: тампони отзад

Май във Ведраре беше.Бяха ми казали че имало работилница за ресьори - шпрегвали, ремонтирали , сменяле листове...Информация втора ръка е при мен.Ако някой знае нещо повече да каже.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/