Трабант и Вартбург форум http://www.2tpower.com/forum/ |
|
Предимства или недостатъци на Трабантите преди 1984 http://www.2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=36 |
Страница 1 от 2 |
Автор: | wartburg_mashine [ Понеделник, 11.02.2008 г. 23:36 ч. ] |
Заглавие: | Предимства или недостатъци на Трабантите преди 1984 |
надявам се колегите с повече опит от мене със старите Трабанти да споделят за предимствата или пък недостатъците на трабантите преди обновяването им през 1984 и най-вече да се обосноват |
Автор: | fraxinus [ Понеделник, 11.02.2008 г. 23:46 ч. ] |
Заглавие: | |
Ами най-сериозния косур на старите трабанти е че са 6V. Нощно време ти изтичат очите по пътя,фаровете му светят като анорексични светулки. Но- това се лекува |
Автор: | theultimate [ Вторник, 12.02.2008 г. 00:03 ч. ] |
Заглавие: | |
Моя трабант е 83 година. Вече е доста преработен и подобрен но в началото имаше много гадости. Започваме от шесте волта...бавно върти на стартер, акумулатора пада по-лесно, фаровете светят по-слабо. Моторчето на чистачките е по-примитивно и няма толкова степени. Запалването е с чукчета, които често се разместват и трябва голям майсторлък да ги центроваш. Карбуратора е от стария модел и харчи осезаемо повече. Няма разходомер. Седалките нямат облегалки за главата и ако те блъснат отзад става много, ама много лошо. Волана е пластмасов, предната маска е от дуропласт (на новите доколкото знам е метална). Полуоските са по-калпави от новите. За мен обаче има едно голямо предимство - задния ресор. Въпреки че много хора не го харесват, с него е много по-стабилно, отколкото с пружини. Не знам дали това е за старите трабанти или моя е специфичен, но мокета ми е черен и много по-дебел и здрав от стандартните червени мокети. Поличката под таблото също е черна. |
Автор: | Santa [ Вторник, 12.02.2008 г. 00:29 ч. ] |
Заглавие: | |
Навремето ползвахме в работата служебен трабант,от последните 6-волтови. Какъв по-голям недостатък от това,че е на 6 волта...Да си виждал напоследък 6В крушки....или алтернатор....са стартер не говорим. Да не говорим за акумулатора.Още тогава бяха дефицитни оригиналните 6В акумулатори.Побългаряването със зареждане на пловината клетки не е решение. Това нещо...или го правиш на 12В,или да заминава в Надин. |
Автор: | theultimate [ Четвъртък, 14.02.2008 г. 00:57 ч. ] |
Заглавие: | |
Има нещо, върху което мисля от много време. На 6 волта за същите неща трябва двойно повече ток спрямо 12 волта. Това значи ли, че на моята инсталация кабелите са по-дебели от на 12 волтовите трабанти? |
Автор: | DJ Itzo [ Четвъртък, 14.02.2008 г. 10:17 ч. ] |
Заглавие: | |
Естествено, токът е двойно по-голям. |
Автор: | montoya [ Четвъртък, 14.02.2008 г. 11:23 ч. ] |
Заглавие: | |
Основното предимство на старите модели е, че ламарините са по-добри и не гният лесно.Моят е 1966 година и недостатъкът му е липсата на вентилационни отвори на задните колонки. |
Автор: | Teo [ Четвъртък, 14.02.2008 г. 20:34 ч. ] |
Заглавие: | |
В кой момент точно сменят инсталацията от 6 на 12 волта ![]() ![]() |
Автор: | racer [ Четвъртък, 14.02.2008 г. 20:40 ч. ] |
Заглавие: | |
промените по трабант са ставали постепенно,още от пускането до 90 год е имало нововъведения за ръждата,да от 85 нататък,купетата много гният моето траби,което е от средата на 84,има вече малки проблеми с ръждата,но мисля че е нормално-въпреки че и аз съм виждал трабанти от шейсетте и седемдесетте години без петънце ръжда ![]() относно волтажа,12 волта са от края на 83 или началото на 84-моя оригинално е на 12 волта запалването е електронно от 85-моето оригинално е било механично,но бащата го е преправял друго ново е предницата-около 84 е сменена с по-читава(моя мисля че е с новата) около 85-новия колянов вал със пробег около 120 000 км.нови бутала-по-леки в средата на 84-новия карбуратор28H1-1(последния модел)предишния обаче е по-добър задния ресор е сменен с пружини чак към 88, най-добре едно старо купе,със един двигател след 86,и нова предница,и сглобяване ![]() |
Автор: | theultimate [ Четвъртък, 14.02.2008 г. 23:57 ч. ] |
Заглавие: | |
В общи линии всичко се свежда, до 6 волтовата инсталация, чукчето и наковалнята и неикономичния картбуратор. Всичките неща втора ръка са под 150лв, така че не е болка за умиране, ако някой е намерил запазан стар трабант. Кърпенето и боядисването струват в пъти повече. |
Автор: | ivanski [ Петък, 15.02.2008 г. 13:16 ч. ] |
Заглавие: | |
Абе има си и хубави трабанти от новите.Моя например е от 89 ,ама няма гнилочи,само съвсем малко.А и никога не е седял в гараж,само по улиците . Всичко е доста относително и опира до собственика и как виатнамеца е напръскал пода,но най-вече до собственика на колата . Това ,което на мен лично ми харесва в по-старите модели е донякъде ресора и в купето една тръба ,която държи чашките на задните амортисьори . Предницата иначе им е по-скапана и иска повече грижи . Електронното не се нуждае от толкова занимавка,но аз винаги се движа със съставните му части,защото ако изгърми и си оставаш на пътя . Като цяло кърпенето и боядисването не са голяма философия , но понеже работата е повече ръчна и затова цените са високи . |
Автор: | montoya [ Петък, 15.02.2008 г. 22:13 ч. ] |
Заглавие: | |
[quote="siso"] Предницата иначе им е по-скапана и иска повече грижи . И кое е по скапаното, което иска повече грижи? |
Автор: | ivanski [ Неделя, 17.02.2008 г. 17:56 ч. ] |
Заглавие: | |
Ами стария модел полуоски например . Едно,че са двупалцови,тоест и скоростната кутия е различна.А и от страната на спирачните барабани трябва да се гресират с грес. При по-новия модел на същото място не се гресира ,а и вътре има масло .Дори в зелената книга пише,че по-новите модели изкарват доста повече отколкото старите и изискват по-малко грижи. Тъй,като ако някой иска да си купи трабант на старо,ако е със стария модел полуоски възможността предишния собственик да не ги е гресирал по график е голяма,тоест купувача ще дава допълнително пари . |
Автор: | Bobi96 [ Вторник, 18.03.2008 г. 13:19 ч. ] |
Заглавие: | |
Нали до резервоара има една алуминиева табелка залепена на купето? Там пише че моят трабант е 1987г. а като го купих беше с пластмасовия волан, с ресор(още е с ресор). Нали след 1984г. са с прожини и сновия волан! Защо моя не е такъв??? |
Автор: | theultimate [ Вторник, 18.03.2008 г. 13:43 ч. ] |
Заглавие: | |
В книгата са отразени промените до 1985 и там още не е вкаран новия волан и пружините. Пружините мисля че бяха чак 89г. За волана предполагам, че пак е така, ама в последните години всички си ги смениха. Едва ли има нормален човек, дето за икономия от 10-20лв да кара с пластмасов волан... |
Страница 1 от 2 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |