Трабант и Вартбург форум http://www.2tpower.com/forum/ |
|
Въпрос дали си струва? http://www.2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=3920 |
Страница 1 от 3 |
Автор: | j_totkow [ Четвъртък, 21.07.2011 г. 09:19 ч. ] |
Заглавие: | Въпрос дали си струва? |
Здравейте, кофти че пиша напоследък само когато имам проблеми, но просто нямам с какво друго да се похваля. Проблема ми се яви в това, че трабанта започна да гори малко над 8 градско, а това не го правеше. Имах малки съмнения относно високите ми обороти на празен ход, когато един майстор ми ги вдигна и ми прави центровка (но едва ли ще е от тях, въпреки че много обичам да засиля колата и да я пускам по инерция). Не бях обърнал и внимание в това че като оставя колата на лек наклон на скорост и започва да се движи (а наклона е лек и с това ми е "съобщавала" нещо) отидох при едни приятели да ми замерят компресията и се оказа на единия цилиндър 7, а другия 6 ![]() ![]() 1-ви въпрос: Има ли някой при него по-евтин шлайфист да си дам цилиндрите и новите бутала и да ги пилне по тях. 2-ри въпрос: (най-важен) Заслужава ли си да го правя след като вала ми хърка (момчетата от сервиза ми казаха че ми тропа бутален болт, а не вала, ама не се знае знае ли се). Познат ми е казвал че са правили тази манипулация на стар разтропан вал - нови бутала и си е карало още доста време. 3-ти въпрос: Имам 2 резервни двигателя работили и не се знае в какво състояние. Ще ги мъча да ги пробвам и ако и те са куци ще взема вече да се замислям да махам всичко. Не че не обичам трабанта, но едно направя и после друго се скапе. То че си трябва поддръжка на всяка кола си е така. 4-ти въпрос: Качвам се и се готвя да тръгвам, въртя ключа и ЙОК не ще да щракне. Преди време бях писал за този проблем, смених си паяка или клемореда както казвате на контактния ключ и проблемите като че ли бяха отшумяли, но наскоро започна да прави мизерията отново, но този път се явява стартера. Първия път го бих с един чук културно и се оправи, днеска намерих един камък и пак запали. Събота и неделя ще се правя на бояджия и няма да имам време да го разглобя за профилактика, но какво да очаквам? Ако са четки то няма да върти. Защо запича така? Благодаря предварително на хората с компетентни отговори, поздрави и лек ден! |
Автор: | j_totkow [ Четвъртък, 21.07.2011 г. 11:39 ч. ] |
Заглавие: | Re: Въпрос дали си струва? |
Този път ще давам етапите и снимков материал за поколенията след мен да не се чудят. |
Автор: | ivanski [ Четвъртък, 21.07.2011 г. 12:00 ч. ] |
Заглавие: | Re: Въпрос дали си струва? |
Тотков вмомента е със синдром ''намусен Трабантаджия''. Отчаял се е от 24-годишния си Трабант, само защото е Трабант. Само дето до обяд ще му е минало ![]() Имаш още два резервни двигателя. Проверяваш компресията им и на ръка луфтовете. Ако ти се занимава може да ги отвориш всичките двигатели един по един, да ги разгледаш както трябва и да си избереш кой да сложиш в колата. Избираш най-читавия, слагаш го на колата и си готов. |
Автор: | j_totkow [ Четвъртък, 21.07.2011 г. 13:58 ч. ] |
Заглавие: | Re: Въпрос дали си струва? |
Вече ми мина. Надъхах се да си го оправя. Тенкю. Ако не са ти минали изпитите можеш да се пробваш и за психолог ![]() Всички покрай мене ме отказват от колата и казват каква кочина е и как другите се развиват с по-хубави коли, дори и родителското тяло е на мнение да минавам на нещо друго. Е аз си искам кашона. Даже съм си приготвил готини седалки и нямам време да си ги сложа и да им се кефя. Колегата Огнян ми продаде помпа за разделно мазане, зимата ще се занимавам в час по трудово, ако изпадне газова система (а те изпадат, наскоро щях да взема една за 50 лв комплект) и ще прежаля единия двигател и ще го пробвам как ще се държи на газ, е в най-лошия случай ще си имам отделно мазане и няма да се цапам всеки път с масло и най-накрая ще дам заслужена почивка на парцалчето вляво до резервоара. |
Автор: | ivanski [ Четвъртък, 21.07.2011 г. 14:33 ч. ] |
Заглавие: | Re: Въпрос дали си струва? |
Теб от много време като че ли те дразни това, че трябва да сипваш маслото всеки път като зареждаш. Мен пък точно това ми харесва в нашите коли - едно от многото неща, които ги правят уникални и неповторими. А най-лошият вариант за газовото е да гръмне бутилката. Не се занимавай с глупости ( лично мнение ) ами си сглоби един читав двигател и разкарай парцала отстрани на резервоара. |
Автор: | theultimate [ Четвъртък, 21.07.2011 г. 16:00 ч. ] |
Заглавие: | Re: Въпрос дали си струва? |
Реално имаш ли оплаквания от двигателя или просто разхода ти е висок? Разход "малко над 8" съм постигал само веднъж, събота и неделя, с пенсионерско каране из квартала ![]() Може да е точно от празния ход - когато го бях настроил на обороти колкото да не угасне, разхода спадна с литър, литър и половина от обичайния - с празен ход както на мен ми харесва. |
Автор: | j_totkow [ Четвъртък, 21.07.2011 г. 16:43 ч. ] |
Заглавие: | Re: Въпрос дали си струва? |
Сега е с намалени обороти и ще се види с колко и дали ще падне. Иначе какво се разбира от пенсионерско - че се влачиш ли ![]() ![]() |
Автор: | theultimate [ Четвъртък, 21.07.2011 г. 18:46 ч. ] |
Заглавие: | Re: Въпрос дали си струва? |
Под пенсионерско имам предвид да превключваш на 2500 оборота и да ускоряваш с много малко газ до 50-60 - само така съм постигал разход, по-малък от на западна бензинова кола. |
Автор: | j_totkow [ Петък, 22.07.2011 г. 01:08 ч. ] |
Заглавие: | Re: Въпрос дали си струва? |
Айде стартера за сега го оправих, пускам снимките. С червено е обозначено какво се развива за да се разглоби (за хората които си нямат идея). Предварително е махната плюсовата клема на акумулатора, за да няма заря. За предпочитане е колата да е студена защото има риск от изгаряне от предното гърне когато се сваля. Стартера се сваля със шестограм, виждал съм и такива с друг тип болтове така че това не е критерий. ![]() Тук има една нередност, коя е тя? ![]() ![]() След това видях неравномерното износване на четката. ![]() И кривия четкодържател. ![]() След това изравних четката с дремела (ще чака нова) както и четкодържателя. Самата пластина на четкодържателя си хлопа, тя се държи на 2 нита които старателно зачуках за да намалее луфта, но нещо не ми харесва и в бъдеще може би пак ще ми създава проблеми. ![]() Тук има едно като метална черупка и в нея пръстен. ![]() Като се свали черупката се маха "С" пръстена и може да се свали зъбчатката и самата пластина с четките. Това не е задължително да го правите. ![]() Отговор на загадката: единия минус на намотката се е бил откачил от корпуса, след неколкократните ми опити да го запоя обратно (мазане с киселина и калайдисване) не стана и се наложи да го сложа на ръба на корпуса и мястото където ляга капачката. Ще кара но не се знае до кога. Ще търся начин да го запоя или ще си търся друг корпус. ![]() |
Автор: | j_totkow [ Петък, 22.07.2011 г. 09:20 ч. ] |
Заглавие: | Re: Въпрос дали си струва? |
Какви ръжди, къде, това просто е окис ![]() За ръкавиците - започнах без тях (на първите снимки се вижда) в последствие се намазах до неузнаваемост в нещо между ръжда,грес и прах от четките и след това пробвах до колко може да ми влезне отвертката в палеца и да разбера че на черно отива червено. След като се измих си сложих ръкавици - не че ще предпазят нещо, но поне като се делна да не съм толкова много мръсен, а ми хареса че не си губя чувствителността с тях. Все пак в сервизите извън Бг май си ползват такива ръкавици, пък нека им се смеем ![]() |
Автор: | mladen201 [ Петък, 22.07.2011 г. 11:44 ч. ] |
Заглавие: | Re: Въпрос дали си струва? |
Да попитам тази зегерка която държи бендикса с какво я свали? Преди 2 седмици правих 1 стартер и с 2 отверки си играх 10 минути ![]() |
Автор: | j_totkow [ Петък, 22.07.2011 г. 13:40 ч. ] |
Заглавие: | Re: Въпрос дали си струва? |
Зегерката се сваля много лесно. 1-во контрата се сваля (ще използвам на доктора названията) надолу към бендикса и ти се открива зегерката, иначе няма как да я измъкнеш. Чукни контрата или я натисни в единия и край да стане накриво, на чомпик ![]() 2-ро след като си открил зегерката най-лесно става със обратни клещи или такива за зегер шайби, но понеже не намерих моите го направих с неголяма отвертка и точно тогава си боднах палеца, защото не внимавах. Слагаш легнал стартера и започваш да я повдигаш по малко от леглото и, като напаряш в тази посока която сочи един вид към двигателя, когато стартера е там. ПАЗИ ПРЪСТИТЕ ![]() Самата зегерка е от мек метал и лесно се деформирва, но няма страшно да я счупиш, можеш да си помагаш и с чук, когато напаряш с отвертката. П.П. Докторе този стартер ще кара известно време докато му взема четки, или не го сменя с на бащата на трабанта ![]() |
Автор: | Оги [ Петък, 22.07.2011 г. 14:00 ч. ] | |||||||||
Заглавие: | Re: Въпрос дали си струва? | |||||||||
След като изправиш ротора с бендикса отгоре- поставяш отвора на универсални клещи върху горната шийка и удряш клещите с чук. Така гривната пада от С-образната зегерка, тел или к-вото е там. А самият той- стоманен гад се маха обикновено с клещи, отвертки, дърпане и задължително... майката. При монтажа стисни този тел с клещите както е върху ротора понеже е отворен от демонтажа за да може по-лесно да се заклини гривната върху него. п.с. ама и 10 минути не може да са проблем |
Автор: | mladen201 [ Петък, 22.07.2011 г. 14:07 ч. ] |
Заглавие: | Re: Въпрос дали си струва? |
Аз му сменях четките, но както и да е. Готов е стартера но ми беше любопитно дали сте се мъчили като мен или има някакъв по-цивилизован начин. ![]() |
Автор: | j_totkow [ Неделя, 31.07.2011 г. 20:34 ч. ] |
Заглавие: | Re: Въпрос дали си струва? |
Малко раздвижване на темата: Реших да си сменя двигателя, започнах и след като махнах черния капак, видях че на цилиндъра където ми измериха компресия 6, единия болт е сериозно омаслен, свалих главата и всичко беше в масло. Искам да попитам как може да се оправи, болта беше затегнат много добре, гарнитурата не е мръднала.Когато съм ги затягал винаги е на кръст. Само нямам спомен да съм ги пипал главите, само преди доста време сменвах на единия гарнитурата, но не помня точно на кой. ![]() Все пак го смених, колата пак бучи, стария хлопа, ае върви колата, сипах му литър бензин и ще видя колко километра ще измина с това количество. Допълнение. Работата е зле. Разхода леко ми стана 10 на 100. Супах му 1 литър и изкара някъде към 10 км с него .... ![]() Още едно допълнение: Работата отива на по-зле (за трабанта). Днес отидох за "чудесния" двигател според човека и още с първия поглед разбрах че агрегата е за отпадъци - оставен на произвола на съдбата, на дъждове и снегове, ръждясал, стар като баба ми (със най-стария карбуратор и т.н.) и най-нагло му искаше 130 лв, като отначало не искаше да се развърти вала. . . . . Както и да е, човека има и комби, бях забрал комшията защото си търси комби, да не е с номера, за тежка работа на село. Отидохме и ако се сещате за филма "черна котка бял котак" този трабант за мен беше яден от прасе. Тотална кочина, не палена от най-малко 5 години, защото човека не помни точно, може и да са 6. Иска му 300 лв. Двигателя май беше най-читавото му нещо, но може да има капка съмнение и там. Предложих му да ида на другия ден, да сменя двигателя с един от мойте, да му сложа електронно, понеже е с чукове този и за цялата работа дето няма да се цапа и грам да му дам 30 лв. От другата страна ми се изсмяха. Сигурно трябваше да му кажа 100 лв (моя грешка). Както и да е, здраве да е, човешката наглост няма граници.Лошото е че моя трабант скоро ще е в раздел продава. Вложил съм в него много труд,мерак,ядове,спомени и не на последно място парички, но с този розов живот, където исках да купя препарат за бълхи за двете котки и кучето и този препарат от 100 мл да в магазина 40 лв и къде съм тръгнал аз? Какво става тук? Довечера като се прибере баща ми ще се реши съдбата на звера (идва и време за застраховка и преглед и .....).Пожелавам Ви само да не изпадате в моето положение - да си хлопам на едно място и да нямам никакво развитие, даже малка деградация. Дано не съм Ви натоварил излишно с мойте глупости, знам че хората с читави машинки се броят на пръсти, исках да съм и аз, а не на събора човека с най-разхлопан трабант. ![]() ![]() |
Страница 1 от 3 | Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |