Трабант и Вартбург форум
http://www.2tpower.com/forum/

проблем с окислена клема на акомулатора ?
http://www.2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=4379
Страница 1 от 1

Автор:  metall11 [ Неделя, 01.04.2012 г. 19:20 ч. ]
Заглавие:  проблем с окислена клема на акомулатора ?

Здравейте колеги. От доста време го имам този дребен , но доста досаден проблем. Колата е Трабнат 601 89-ти набор , на плюсовата клема на акомулатора освен дебелия кабел има и едно червено по тънко кабелче което директно влиза в купето , въпросното червено кабелче много се окислява и ми се е случвало заради него да ми изгасне в движение колата , свалям го почиствам и се оправя. Смених му кабелната обувка , но пак се окисли адски много. И тази сутрин си загуби всичките тоци , едва светва червената лампа на таблото и стартера изобщо не завърта , фаровете светват само на габарити на къси не светват изобщо , клаксона само цъка и не издава други звуци. Махнах старата кабелна обувка и сложих нова всичко се оправи , но едва ли ще е за дълго.
Ако някой се е сблъсквал с подобен проблем ще бъда много благодарен да сподели как го е решил.
Благодаря предварително за помощта и безаварийни километри с любимите машини.

Автор:  kafer [ Неделя, 01.04.2012 г. 19:52 ч. ]
Заглавие:  Re: проблем с окислена клема на акомулатора ?

Напръскаи клемата със спреи Wd40 и позабърши и след това пръсни пак малко и със сигурност повече никога няма да се окисли. Малката опаковка на спреичето е 5.80 и е супер качествено нещо .

Автор:  shotik [ Понеделник, 02.04.2012 г. 08:26 ч. ]
Заглавие:  Re: проблем с окислена клема на акомулатора ?

Свали акумулатора,почисти клемите и кабелите с телена четка и полюсите на акумулатора,ако трябва и с нож,но никъде да не остава окислено.
В 1 л вода разтвори 3-4 супени лъжици сода бикарбонат и с нея измий хубаво отгоре акумулатора.Подсуши хубаво и го зареди със зарядно устройство.
Измий мястото на акумулатора на купето,виж да не е проядена ламарината под него ,изчисти и грундирай ,ако трябва или ако сега не е подходящо ,намажи с масло.
Монтирай акумулатора, полюсите намажи с контактна смазка/ползва се от електротехници/ или с грес и стегни клемите на кабелите към полюсите и пак обмажи.
С някакъв материал-балатум,вътрешна гума или др. покрий акумулатора да не се праши и мокри .

Премери напрежението при запален мотор на полюсите на акумулатора и то да е от 13.7 до 14.4 волта.

За още по добра информация потърси в гугъл за ползване и обслужване на акумулаторите.

Автор:  Оги [ Понеделник, 02.04.2012 г. 10:57 ч. ]
Заглавие:  Re: проблем с окислена клема на акомулатора ?

Преди да вържеш почистената добре клема изрежи шайба от мека материя- кече, дунапрен, плат с дебелина около 5 мм, която да стои под стегнатата клема, а след всичко това наклепай 5-10 г масло отгоре и размажи с няква четка или парче, надявам се че не оставаш без масло. Стеклото се от клемата масло ще се събере в кечето и от температурите ще си омаслява клемата колкото и е необходимо, с проблема ще се свърши. :)

Автор:  metall11 [ Понеделник, 02.04.2012 г. 13:40 ч. ]
Заглавие:  Re: проблем с окислена клема на акомулатора ?

Благодаря много за изчерпателната информация колеги [smilie=respect] , тези дни ще се погрижа за акмулатора и клемите ...

Автор:  theultimate [ Вторник, 03.04.2012 г. 20:05 ч. ]
Заглавие:  Re: проблем с окислена клема на акомулатора ?

Изчисти окиса и след това го намажи с нещо. Попринцип се ползва "технически вазделин", но и с грес става , малко мръсно седи но не се окисляват клемите.

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/