Трабант и Вартбург форум
http://www.2tpower.com/forum/

Детонация
http://www.2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=5108
Страница 1 от 2

Автор:  air123 [ Четвъртък, 31.01.2013 г. 23:03 ч. ]
Заглавие:  Детонация

Здравейте колеги, бих искал да Ви споделя моя проблем. Случи ми се следното: след каране на траби и изминати с него около 100км, спрях за 5-минутна почивка.Колата не я угасих, а я оставих да работи.Двигателят работеше стабилно без никакви проблеми. Когато опитах да тръгна отново и подадох газ, двигателят загуби мощност, въпреки подаваната газ. След което последва мощна детонация и колата угасна.Запалих, опитах отново, и пак детонира.Пробвах пак да запаля но вече не можах.Ако някой е имал подобен проблем и знае нещо, ще се радвам да ме насочи къде да търся проблема.
Благодаря Ви предварително.

Автор:  601deluxe [ Петък, 01.02.2013 г. 12:47 ч. ]
Заглавие:  Re: Детонация

air123 написа:
Здравейте колеги, бих искал да Ви споделя моя проблем. Случи ми се следното: след каране на траби и изминати с него около 100км, спрях за 5-минутна почивка.Колата не я угасих, а я оставих да работи.Двигателят работеше стабилно без никакви проблеми. Когато опитах да тръгна отново и подадох газ, двигателят загуби мощност, въпреки подаваната газ. След което последва мощна детонация и колата угасна.Запалих, опитах отново, и пак детонира.Пробвах пак да запаля но вече не можах.Ако някой е имал подобен проблем и знае нещо, ще се радвам да ме насочи къде да търся проблема.
Благодаря Ви предварително.

Според мен е от лошо масло или проблем в карба

Автор:  fraxinus [ Събота, 02.02.2013 г. 01:09 ч. ]
Заглавие:  Re: Детонация

Проблем в центровката -може да не дава искра когато трябва или да пропуска.С чукчета ли си.
P.S. Никога не оставяй трабант да си работи дълго време на празен ход , не обича.

Автор:  K.I.P. [ Събота, 02.02.2013 г. 01:31 ч. ]
Заглавие:  Re: Детонация

Точно , като по учебник. Нашият трабант на дълъг път спускаше планински наклони и понеже е на свободна (при спускане само спирачка се ползваше), двигателят си работи на празен ход , след което за кратка пауза (1-2 минути) угасихме колата и след което отново тръгнахме , двигателят заглъхна едва едвам потегли , загасна. Пак запали , развъртя леко , пак заглъхна и пркюхка. Това се получава от лошо масло или повече масло от колкото трябва , при което се зацапват свещи , натрупва се нагар , изобщо манджа с грозде както се казва. На празен ход просто двигателят се "задръства" и не е хубаво да се оставя дълго. Изобщо и при по-дълъг престой в градско движение в задръстване на някой светофар съм 100% сигурен че всеки е имал проблема двигателят му първите метри да попрекъсне и след това да тръгне нормално.

fraxinus написа:
Проблем в центровката -може да не дава искра когато трябва или да пропуска.С чукчета ли си.
P.S. Никога не оставяй трабант да си работи дълго време на празен ход , не обича.


Не ми се вярва да е от центровката. (не е невъзможно) Човекът казва че двигателят му е работил нормално преди това.

Моят съвет е да почистиш добре свещите и да ги регулираш правилно,а ако са стари ги смени.
Подбирай маслата да се хубави, защото на този автомобил е много важно какво и колко масло му сипваш. Другото е от време на време подавай газ ако се налага да стоиш по дълго.

Автор:  air123 [ Вторник, 05.02.2013 г. 22:04 ч. ]
Заглавие:  Re: Детонация

Здравейте колеги, днес най накрая успях да се освободя, времето беше прекрасно и се заех с траби.Благодаря на всички за отговорите( макар ,че никой не позна).
Започнах от горивото, източих резервоара , промих и продухах филтрите, сипах нов бензин и проверих дали отива до карбуратора.Всичко тук беше наред.Прехвърлих се на запалителната уредба.Почистих свещите(не бяха зацапани), проверих хлабината , всичко беше наред.
Сега вече реших да погледна центровката.Преди това се запознах с раздела където е описано как се прави.Тук вече попаднах на проблема.Проверявах както е описано дали има искра на свещите, притисках ги до маса,давах на контакт,въртях на ръка, въртях на стартер но искра не се получи на никоя от свещите :cry: .

Автор:  air123 [ Вторник, 05.02.2013 г. 22:14 ч. ]
Заглавие:  Re: Детонация

Така нещата бяха сериозни, повиках един приятел и той да гледа, прочетох отново указанията ,повторих процедурата но искра отново не последва.Тук вече познанията ми се изчерпаха( електрическата част не ми е силна страна).
Направих последен опит : смених кабели, свещи , бобини , проверих електронното да няма някакви видими повреди , но уви няма искра :cry:.От тук нататък си мисля , че трябва да сменям електронното.
Ако има някакви идеи готов съм да ги чуя.

Автор:  j_totkow [ Вторник, 05.02.2013 г. 23:11 ч. ]
Заглавие:  Re: Детонация

е па закачи с един мултицет долу на плочката на черен с + и на зелен с - и сложи на мерене на променлив ток до 20 волта и дай на контакт и върти турбината (в твоя случай си свалил ремъка и следователно долу шайбата на вала) и гледай дали сменява от 12 на 0 волта (в никакъв случай с пробна лампа), ако всичко е ОК минаваш на мултицета на мерене на верига или на омметър и мериш всеки 1 кабел от трите дали не са прекъснати горе и долу (колата е изключена от контакт и кабелите долу откачени) ако и те са наред - значи ти е горната плочка и най лесно става като я смениш да пробваш и ако пали най-вероятно са ти изгорели транзисторите и четеш там с какви да ги заместиш или премериш

Автор:  air123 [ Вторник, 05.02.2013 г. 23:22 ч. ]
Заглавие:  Re: Детонация

Благодаря за бързия отговор, в интерес на истината мислех утре да правя това замерване намерих една такава тема:
(((( Проверка на електронното запалване - как става ?на авансовата плочка кабелите са : кафяв, зелен, черен.
-1 подаваш контакт
-закачваш мултицета /или волтметър/ на кафяв /-/ и черен /+/ - трябва да отчете напрежение 12 в;
2-сваляш свещите за да не правиш бицепси от компресията и закачваш мултицета на кафяв /-/ и зелен /+/ - завърташ перката така, че вала да направи пълен оборот или 2- трябва мултицета да отчете напрежение 12 в , което го има на 180 гр от завъртането на вала и съответно за толкоз го няма и е 0.
Ако това е така - с платките нямаш проблем, остава да нагласиш центровката.
Ако първото е да, а второто не - долната платка е аут.
Ако първото е не- горната е скапана или не идва захранване.)))))
Незнам дали наистина така се мери както е описано , от теб научавам , че уреда трябва да е на променлив ток.Ако можеш обясни ми по подробно.( ремъка още не съм го махнал)

Автор:  j_totkow [ Сряда, 06.02.2013 г. 18:53 ч. ]
Заглавие:  Re: Детонация

да е снощи съм объркал - на постоянен е, и да онова май пак аз съм го писал, та затова взимай и мери смело

Автор:  air123 [ Сряда, 06.02.2013 г. 20:46 ч. ]
Заглавие:  Re: Детонация

За съжаление при меренето не отчете нищо. :cry: Проверявах три пъти, никакво отчитане.Единствено разбрах , че кабелите са здрави.Явно ще трябва да сменям поетапно електронното на принципа :проба - грешка и така да намеря къде е проблема.

Автор:  j_totkow [ Сряда, 06.02.2013 г. 21:56 ч. ]
Заглавие:  Re: Детонация

значи долната плочка е отлетяла
свържи се с колегата hrisvasilis или в неговия форум как да си намериш заместител на елемента на хол и диод
всичко няма да струва повече от 5лв и ще си го оправиш дори и да не разбираш грам от електроника
само се чудя какво ли се е случило че да изгори долната плочка
даваш на контакт при закачени сонди на мултицета на - и на черен кабел идва ли 12 волта, и обратното + и на кафяв също 12 ??? ако е така и въртиш перката и на зеления все е 0 значи ти е долна плочка

П.П. Хайде да не те тормозя да търсиш
http://tpetrov.com/search.php?prod=%D0% ... A+TLE4905L
един резистор на 2,2 килоома и един диод там какъвто и да е и ако искаш да го правиш питай

Автор:  air123 [ Четвъртък, 07.02.2013 г. 07:22 ч. ]
Заглавие:  Re: Детонация

Ще прочета темите и ако има нещо ще питам.Засега спирам работа до следващата почивка.Дори мисля да изчакам с електронното докато свърша другата работа по колата така и така е разглобена, но за това в другата ми тема.Благодаря за отговорите, ако има нещо ще питам.

Автор:  air123 [ Сряда, 08.05.2013 г. 16:03 ч. ]
Заглавие:  Re: Детонация

Здравейте колеги, да си приключа темата , след като свърших доста работа по купето /за нея в другата ми тема в "Гараж"/дойде време да се занимая и с проблема "електронно".Понеже до тук проблемът беше локализиран в долната плочка започнах направо от там. Свалих плочката от кутията като развих двете болчета.Проверих я външно ,огледах и зацепването с вала но не открих нищо нередно.Направи ми впечетление обаче , че долния болт беше хлабав а не затегнат като другия.Плочката не се местеше , но долния беше хлабав.Забелязах също , че на него няма сложена федер шайба както при другия.На този етап си помислих , че някой е пипал тук преди мен. Реших да разглобя плочката и да я огледам подробно.Разглобяването е лесно, изправих законтрящата шайба и отвих болта.След като го разглобих вече видях къде е проблема.Липсващата федер шайба се намери. Беше счупена на две от задната страна на магнита , който пък беше с микро пукнатини, а самият датчик/предполагам , че черното нещо под магнита е датчика/беше буквално изпилен.
Така , това е засега, надявам се темата да е била полезна.
Аз ще си търся нова плочка или ще търся начин да се възстанови тази , но това ще бъде на по късен етап , сега ще продължа с работата по купето. [smilie=2beers]

Автор:  hrisvasilis [ Сряда, 08.05.2013 г. 21:51 ч. ]
Заглавие:  Re: Детонация

Снимай изпиленото, за да видя доколко е зле датчика. Виж магнита дали е подвижен под металната основа, за която е захванат. Проблема лесно ще се реши..

Автор:  air123 [ Сряда, 08.05.2013 г. 22:21 ч. ]
Заглавие:  Re: Детонация

Утре ще снимам и ще кача снимки.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/