Трабант и Вартбург форум
http://www.2tpower.com/forum/

Български бобини за трабант
http://www.2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=656
Страница 1 от 2

Автор:  Ivaka [ Вторник, 17.06.2008 г. 12:47 ч. ]
Заглавие: 

Да, хубави са бобините. Карам с такива на мойта кола.
Досега не съм имал проблеми.

Автор:  Marto_RT [ Вторник, 17.06.2008 г. 13:50 ч. ]
Заглавие: 

По принцип бобини, които са предназначени за контактни запалителни уредби, не бива да се използват за безконтактни.

Автор:  chronometer [ Вторник, 17.06.2008 г. 13:55 ч. ]
Заглавие:  Re: Български бобини за трабант

Last_Trabi_Fan написа:
На сайта на Елпром Елхово са посочени български бобини за трабант и вартбург на 12 V. Дайте мнение дали е добре да се използват, че потроших едното краче на едната пък не ми се сменя старо куче с още по-старо. 8)


Дай един линк към сайта, да ги видим. :idea:

Автор:  theultimate [ Вторник, 17.06.2008 г. 14:16 ч. ]
Заглавие: 

Marto_RT написа:
По принцип бобини, които са предназначени за контактни запалителни уредби, не бива да се използват за безконтактни.


Защо тогава на трабантите с чукчета и с електронно са им едни и същи бобините?

Автор:  stil1 [ Вторник, 17.06.2008 г. 15:12 ч. ]
Заглавие: 

И каква е разликата между бобина за контактно и безконтактно запалване!

Автор:  Marto_RT [ Вторник, 17.06.2008 г. 20:05 ч. ]
Заглавие: 

В момента книгата, в която го прочетох, не е у мен, та не мога да дам много подробности.
Разликата между бобините за контактно и безконтактно запалване е в параметрите на първичната намотка. При първите самоиндукцията е много висока - 200-300 В, и ако се приложат в безконтактна система има, макар и малка, опастност от изгаряне на транзистор в комутатора.
Общо взето е това. Ще прочета отново и ще напиша подробно обяснение.

Автор:  Ivaka [ Вторник, 17.06.2008 г. 20:22 ч. ]
Заглавие: 

През далечната 1992 година баща ми подменил оригиналните немски бобини с такива български - на Елпром(за профилактика, не поради отказ). Въпросните бобини работиха БЕЗОТКАЗНО до преди 2 години, когато ги подмених не защото отказаха - а за профилактика, исках нови. Пак сложих такива - български на елпром и до момента нямам проблем.

Колкото до бобините от Лада - те също са български на Елпром Елхово.

Автор:  Nasakoto [ Вторник, 17.06.2008 г. 22:22 ч. ]
Заглавие: 

Marto_RT написа:
...опасност от изгаряне на транзистор в комутатора.


Читавите комутатори (тия, дето съм ги анализирал, бяха от 86-та) имат защита от пренапрежение, така че по-високо напрежение от индукция не ги плаши.

Автор:  stil1 [ Вторник, 17.06.2008 г. 22:42 ч. ]
Заглавие: 

Много точно казано. Имат си защита по пренапрежение и диод в корпуса на транзистора. Освен това транзисторите са минимум 400V и тия 250V не ги плашат. А относно индукцията , ако я намалиш няма да можеш да предизвикаш качествен разряд, т.е. няма да запалиш колата .

Автор:  Marto_RT [ Вторник, 17.06.2008 г. 22:57 ч. ]
Заглавие: 

Колега Насакото, можеш ли да дадеш някоя подробна схема на комутатор.
Защитата при реле-регулатора например е един диод, включен паралелно на възбудната намотка на генератора. Може би и при комутатора е нещо такова.
При всички положения обаче различните запалителни бобини имат различна мощност (респективно различно съпротивление на първичната намотка), така че не може една и съща бобина да е подходяща за два принципно различни метода на комутиране.
А пък защита разбира се че има, но ти променяш основен параметър в състемата. И това, че тя работи означава, че има резерв, а не че това което правиш, е правилно.

Автор:  Nasakoto [ Вторник, 17.06.2008 г. 23:39 ч. ]
Заглавие: 

Много параметри в системата могат да се променят. Напрежението върху чукчето в класическата контактна система може да стигне, че и да надхвърли 400V.

Конкретно на въпроса. Диода, свързан паралелно на някаква индуктивност, служи за да окъси напрежението на самоиндукция на въпросната индуктивност, т.е. да разсее натрупаната енергия на магнитното поле като топлина. Да, ама ние искаме тази енергия да я отдадем като искра в цилиндъра, а не като топлина в околното пространство, затова при бобините за запалване тази система е неприложима.

Представи си ценеров диод за 400V, свързан между базата и колектора на ключовият транзистор. В момента, в който напрежението на колектора спрямо базата надхвърли 400V, ценеровият диод се отпушва, пропуска ток през базата, който ток отпушва транзистора, и енергията на бобината се окъсява към маса (разсейва се от транзистора). Така комутатора можа да изпляска от късо съединение, но не и от пренапрежение.

Автор:  Marto_RT [ Сряда, 18.06.2008 г. 00:12 ч. ]
Заглавие: 

Благодаря ти.

Автор:  Ivaka [ Сряда, 18.06.2008 г. 11:58 ч. ]
Заглавие: 

Е щом си си изпатил ок, аз засега съм доволен(засега...).
А като им изтече маслото какво става спират да работят ли?

Автор:  wartburg_fen [ Сряда, 18.06.2008 г. 13:50 ч. ]
Заглавие: 

wartburg_fen написа:
Ето снимки народе който иска да гледа Иво и ти виш...при теб така ли са монтирани на калника :?: :arrow:

http://wartburg.awardspace.com/


Изображение



http://forum.2tpower.com/viewtopic.php?t=560

Автор:  Ivaka [ Сряда, 18.06.2008 г. 13:58 ч. ]
Заглавие: 

doctorZizi написа:
Да, а ти как ги монтираш към калника- нова скоба ли правиш или ги мачкаш при монтажа?


Старите дето ги е слагал баща ми преди 15 години бяха малко по дебели от оригиналните и планката беше "раздута" за да се напъхат(планката се захваща с по дълги болтове). А тези новите дето ги взех миналата година са със размера на немските и няма никакъв проблем :)

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/