Трабант и Вартбург форум
http://www.2tpower.com/forum/

Смяна на лагер на алтернатор
http://www.2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=768
Страница 1 от 1

Автор:  theultimate [ Вторник, 22.07.2008 г. 17:10 ч. ]
Заглавие:  Смяна на лагер на алтернатор

Лагера почна вече доста стабилно да свири. А и има едно тракане в ниски обороти, за което много го подозирам. Явно ще трябва да се сменя. Някой може ли да ми опише каква точно е процедурата. Трябват ли специални инструменти? Има ли оригинални лагери или трябва да търса унгарски и китайски ментета?

Автор:  Santa [ Вторник, 22.07.2008 г. 17:57 ч. ]
Заглавие: 

Закарай го някъде да ти го сменят.Трябват инструменти и даже с тях е много вероятно задния лагер да трябва да се среже или строши за да се махне от оста.

Автор:  Nasakoto [ Вторник, 22.07.2008 г. 19:44 ч. ]
Заглавие: 

Не усещаш ли че вече е време да се фанеш да ми дойдеш на гости?!? [smilie=2beers] [smilie=razz] [smilie=gaaaaaaa]

Автор:  ivan [ Сряда, 23.07.2008 г. 10:59 ч. ]
Заглавие: 

Ники от хубавка ше ти го опраи

Автор:  Оги [ Сряда, 23.07.2008 г. 14:33 ч. ]
Заглавие: 

След като свлиш динамото:
1. отзад развиваш двете гайки, които държат релето или прластмасовия капак с релето към него, откачваш една синя жичка от клемата и след което издърпваш релето.
2. Развиваш двете шпилки, на които е стояло релето след което внимателно изваждаш четкодържателя. Ако едната четка е по-малка - сменяш я с поялника да е готова за сглобяването.
3. Развиваш голямата гайката на ремъчната шайба и махаш шайбата и шпонката. Тука требва малко сръчност заради опората. Надраскай един белег върху капака и корпуса за да се ориентираш по него при сглобяването.
4. Развиваш с отвертка не помня колко болтчета има 2 или 3 на единия от капаците, които държат динамото сглобено след което издърпваш корпуса със статора назад, а капака остава отпред заедно с ротора.
5.В ръцете на един помощник или на стяга /без да стягаш капака, а ще го поставиш отгоре на отворените челюсти/ и с една подложка и чук се избива ротора, който се върти на предния лагер- излиза лесно.
6. Предния лагер остава на капака и се избива от него лесно. Задния- малкия обаче стои много близо до единия графитен пръстен и съществува голям риск да го повредиш при изваждането на лагера- ако това се случи- ротора е негоден за работа. Дребни белези в края му не са проблем но трябва да знаеш че графита е много лесно трошлив. Затова може да послужи малък флекс с диск 1 мм. и това малко лагерче да се извади на парчета. Ако не е много разбито- препоръчвам ти да не го сменяш.
7. Големия лагер се вкарва в капака с почукване по външната гривна, а малкия- по вътрешната. За малкия върши работа подложка за налагането. Остава да се сглоби в обратния ред.
Препоръчвам ти лагери SNR с пластмасови капачки. За 7-8 лв мисля можеш да купиш и двата от магазин за лагери. С по-евтини не си играй. И прецени дали да се захванеш сам или да дадеш динамото да ти го оправят. Не е зле първия път да се види това дето съм писал.
Ако нещо съм пропуснал не съм против да бъда поправен или уточнен от колегите- таз операция съм я вършил отдавна и писах по спомени.
Успех ! :-)

Автор:  ivan [ Сряда, 23.07.2008 г. 19:47 ч. ]
Заглавие: 

Абе човек трабанта няма динамо има алтернатор

Автор:  Оги [ Четвъртък, 24.07.2008 г. 12:43 ч. ]
Заглавие: 

Ако искаш да бъда точен Трабанта има генератор, но това е друга тема. Както динамо, така и алтернатор са измислен жаргон от квартални масльонкаджии- да бъдеш просветен. Мисля всекиму е ясно за какво става дума.
-Горе съм писал за генератор с променлив ток, с какъвто е Траба на theultimate- тези, които са с постоянен се разглобяват по друг начин [smilie=respect]

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/