Трабант и Вартбург форум
http://www.2tpower.com/forum/

Смущения в радиото.
http://www.2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=777
Страница 1 от 2

Автор:  theultimate [ Петък, 25.07.2008 г. 11:05 ч. ]
Заглавие:  Смущения в радиото.

Колеги проблема ми е следния. Като слушам музика от CD няма никакви смущения. Като слушам радио обаче, като запаля двигателя и почва да се чува пръщене. Преди не му обръщах внимание, но напоследък се засили. Като включа фаровете пръщенето намалява, но не изчезва. Със силиконови кабели съм на свещите - разлика между тях и оригиналните няма. Захранването на радиото го взимам + от най-десния бушон, а маса от мястото, където таблото се захваща за купето (отдясно). Антената е закачена на стандартното за трабант място - от дясно точно пред страничната колонка.

Автор:  Torsi [ Петък, 25.07.2008 г. 11:18 ч. ]
Заглавие: 

Отиваш на дондуков преди спирката на тролеите на исул и си купуваш две нови свещи НГК с резистор и забравяш за проблема...Само от свещите е...

Автор:  kiro [ Петък, 25.07.2008 г. 17:28 ч. ]
Заглавие: 

Виждал съм да зашиват метална мрежа за кечето под предния капак ,като мрежата требе да се замаси!

Автор:  stil1 [ Неделя, 27.07.2008 г. 11:00 ч. ]
Заглавие: 

Пробвай със смяна на свещите и ако не стане е от лош контакт на клемата за замасяване на генератора.

Автор:  theultimate [ Неделя, 27.07.2008 г. 12:58 ч. ]
Заглавие: 

Алтернатора няма замасяване, зима си маса от корпуса му към купето. Пробвах като откача антената и спира да пръщи. А тя попринцип прави контакт с масата.

Автор:  Santa [ Неделя, 27.07.2008 г. 14:19 ч. ]
Заглавие: 

Взимай градския след работа и ела в маалата да си напазаруваш евтини читави свещи.Тукашките Champion-ки нямат грешка.

Автор:  Nasakoto [ Понеделник, 28.07.2008 г. 00:28 ч. ]
Заглавие: 

Разкачи си замасяването на антената от купето - нека единственият контакт на антенния коаксиален кабел с масата да е при радиото. Ако пак пращи - прегледай си бобините на тъмно, много е вероятно някоя от тях да е тръгнала да си ходи във вечните електромагнитни полета и да хвърля искри вътрешно, които да ти шашкат радиото.

Автор:  theultimate [ Понеделник, 28.07.2008 г. 00:31 ч. ]
Заглавие: 

Ще пробвам това с антената. Кабелите на свещите и бобините съм ги гледал нощно време и няма никакви искри.

Автор:  Оги [ Понеделник, 28.07.2008 г. 10:50 ч. ]
Заглавие: 

На кабела за захранване + на радиото слагат некъв филтър, мисля в Конрад може да се намери такава джаджа. Не знам точно какво е. Ако не се оправи както те съветват колегите- пробвай там.

Автор:  chronometer [ Понеделник, 28.07.2008 г. 14:01 ч. ]
Заглавие: 

След като при разкачането на антената пръщенето изчезва, филтърът няма да помогне. Той е за смущения по захранването.
Фабрично лулите на Трабанта са с метална екранировка, именно за потискане на смущенията. Тези лули обаче много често дават пробиви и почти на всички Трабанти вече са сменени с обикновени. Тъй като капакът на моторния отсег не е метален, както при останалите коли, през него безпроблемно минават радиосмущенията, причинени от искрите и се улавят от антената. Единственото друго решение, ако няма да се ползват лули с метална екранировка, е препоръчаното от Киро закрепване на метална мрежа или фолио към капака и свързването им към маса. Закрепването трябва да е надеждно, за да не се отделят мрежата или фолиото от капака при движението на колата и да не предизвикат късо съединение. Друго възможно решение е отдалечаването на антената от моторния отсег - преместването й на покрива или около капака на багажника - мястото може да се намери експериментално - при запален двигател и включен в авторадиото антенен куплунг, местиш антената, докато смущенията изчезнат. Лошото е, ако те изчезват само на място, където закрепването е невъзможно. :lol:

Автор:  koce [ Вторник, 29.07.2008 г. 21:38 ч. ]
Заглавие: 

Torsi е прав. Или сложи свещи с резистори или смени лулите с лули с резистори. Вътре има съпротивление, което премахва пръщенето. Преди години на първи пост на КАТ прегледи Дървеница имаше телевизорче и при такива смущения като минеш покрай него се получава пръщене и черти по екрана. Сменявал съм изгоряло съпротивление на руските лули с пирон за да преминава тока и пръщеше радиото. Руските лули се развиваха и вътре има резистор около 2 см. Провери с мултицет лулите трябва да има съпротивление около 4 килоома. При свещите с резистор се мери между електрода и отгоре където се слага лулата.

Автор:  Santa [ Вторник, 29.07.2008 г. 22:56 ч. ]
Заглавие: 

Това с фарадеевия кафез от метална мрежа за кОмари е пак някво изобретение на соц-реализма.Тя самата е към десет лева метъра...
Второто нещо...на тия примитивни коли мога да ви кажа кога ще се реши проблема с едно кондензаторче или с едни лули за свещи.Точно НИВГА!Ако радиото няма вграден филтър,ще трябва цялата кола да накичите с кондензатори.И пак не е сигурно дали няма да смущава.Като ви казвам,че се опитвате да хващате маймуни с трици,се сърдите.Ама я да погледнем схемите,дето ни е дал завода при монтиране на радио.Тази схема е за 353.Но 100% има подобна за Трабант...я ги пребройте колко кондензатора са...

Прикачени файлове:
Коментар на файл: 353
radio.jpg [36.74 KiB]
2067 пъти

Автор:  chronometer [ Сряда, 30.07.2008 г. 09:58 ч. ]
Заглавие: 

Поставянето /вграждането/ на резистори и кондензатори има за цел да образува RC филтър, който да премахне променливотоковите паразитни съставки, които се предават чрез захранването. Произведената искра обаче предава и смущения по ефир. Тях резистори и кондензатори не ги ловят. Единственият начин е радиомагнитният смущаващ импулс, породен от искрата, да бъде екраниран от метален екран, свързан към маса. Капакът на двигателя при Трабанта не е метален, тоест няма екраниращо действие. Значи - соц реализъм или не - слагаме фолио или мрежа, свързани към маса или местим антената. Харесва ни не харесва - това е.
Колкото до филтъра на захранването - лошо няма да се постави, но той самият представлява LC верига - бобина и кондензатор, която, както многократно вече написах, филтрира смущенията ПО ЗАХРАНВАНЕТО, а не по ефир. Ако филтрираш захранващата верига на радиоприемник или телевизор, той ще спре ли да приема радиосигнали, в това число и паразитни? Очевидно не.

Автор:  Santa [ Сряда, 30.07.2008 г. 10:08 ч. ]
Заглавие: 

Така е...обаче и няма как да си затворим очите за това,че проблемите с тия смущения засягат предимно стари коли.Вартбурзи,Трабанти,Москвич,Лада....При новите го няма проблема.Взимаш си плюс от запалката ако нямаш изведен и си връзваш радиото.И не пръщи.А и при тях имаш кабели,бобини,свещи и т.н.Значи не е само това.

Автор:  chronometer [ Сряда, 30.07.2008 г. 10:24 ч. ]
Заглавие: 

Проблемите при старите коли ги има и Трабанта, плюс още един - неметалния капак. Аз не отричам ползата от филтрирането на смущенията по захранването, просто обръщам внимание върху още един немалък проблем, който другите коли, стари или нови нямат - електромагнитното излъчване, породено от искрите, защото при Трабант то не се спира от капака на двигателя. Ако все още не съм те убедил, направи си един експеримент - доближи до работещия Трабант включен портативен радиоприемник с батерийно захранване - т.е. с различна от Трабанта захранваща верига. Ако има пръщене, значи смущенията идват по ефир, тъй като по захранването просто няма как. И за да има и друга реална полза от експеримента, може с портативното радио да се потърси място по колата, където смущенията не се улавят или са незначителни и там да се монтира антената.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/