Трабант и Вартбург форум
http://www.2tpower.com/forum/

Предница
http://www.2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=32&t=792
Страница 1 от 2

Автор:  ivan [ Вторник, 29.07.2008 г. 23:16 ч. ]
Заглавие:  Предница

Искам да попитам дали като се поставят макверсони отпред вместо ресор на трабанта ще се подобри или влоши устоичивостта на колата.Според мен когато двете колела са на независимо окочване е по-добре

Автор:  theultimate [ Вторник, 29.07.2008 г. 23:24 ч. ]
Заглавие: 

С точните пружини сигурно ще стане по-стабилно. Но по-комфортно няма да стане, тъй като стабилността ще я имаш само с твърди пружини.

Автор:  xbs_pioneer [ Сряда, 30.07.2008 г. 01:01 ч. ]
Заглавие: 

theultimate написа:
С точните пружини сигурно ще стане по-стабилно. Но по-комфортно няма да стане, тъй като стабилността ще я имаш само с твърди пружини.


трабанта е стабилен както казваше един приятел: все едно да вържеш една тенджера за един гоуф и да дрифтиш..

така че ако гледаш клипчета с рали трабанти ще забележиш че повечето са с високи и раздути предници и ниска задница...

Автор:  shotik [ Сряда, 30.07.2008 г. 08:03 ч. ]
Заглавие:  Re: Предница

ivan написа:
Искам да попитам дали като се поставят макверсони отпред вместо ресор на трабанта ще се подобри или влоши устоичивостта на колата.Според мен когато двете колела са на независимо окочване е по-добре


Колега ,трабанта е с независимо окачване на всички колелета,зависими са тези както са на задния мост на Лада,Москвич и др-обща ос с или без диференциал.Доста трудно ще ти е да преправяш,още повече ,че ако ползваш бомбетата на калниците ,те не са пригодени за тази цел,а само колкото амортисьорите да гасят колебанията .
По добре се запретни и свали ресора,разглоби го и изчисти от ръжда листовете и ги изглади с шлайф ,след това ги намажи с грес и събери-така ще имаш по-добра возия и няма ресора да е като греда и да ти тропа като каруца.

Автор:  ivan [ Сряда, 30.07.2008 г. 16:33 ч. ]
Заглавие: 

Ботушите се преправят лесно,аз не искам возия а устойчивост,на трабанта двете предни колела са зависими,защото ресора е общ за двете

Автор:  Santa [ Сряда, 30.07.2008 г. 17:29 ч. ]
Заглавие: 

Провери по книгите какви са видовете окачване.Общия ресор не значи зависимо окачване.

Автор:  Nasakoto [ Четвъртък, 31.07.2008 г. 13:03 ч. ]
Заглавие: 

Допълнение към казаното от колегата Shotik: ако решиш да го послушаш, нека греста да е литиева (Литол, Приста имат литиеви греси за около 6-7 лева килото). Графитната (както и всички други калциеви греси) е на основа калциев сапун, и поема влага от въздуха, т.е корозията продължава и под греста. Имай го в предвид :)

Автор:  theultimate [ Четвъртък, 31.07.2008 г. 16:55 ч. ]
Заглавие: 

Колегите са прави. Трабантовия ресор по средата е неподвижен, което значи че окачването на двете колела е независимо. Кофти момента е че се сваля много по трудно от една пружина, и иска гресиране. При мен си скърца колкото и да маам грес с четката. Shotik много пъти ми е казвал че като се полира и гресира ресора возията на трабанта става несравнима. Някой знае ли какви инструменти трябват за да се свали ресора и да се събере отново в същия вид ?

Автор:  tsveto [ Четвъртък, 31.07.2008 г. 18:34 ч. ]
Заглавие: 

В книгата "Аз ремонтирам трабант" пишеше какви инстроменти трябваха зада се свали ама съм я истрил от компа.

Автор:  shotik [ Четвъртък, 31.07.2008 г. 19:54 ч. ]
Заглавие:  ресор

За сваляне трябва гаечен ключ,отвертка ,чук за избиване на осигурителния шплент.За разглобяването му трябва голямо менгеме,секач или манела за да се разтворят скобите и след това се развърта гайката на централния болт и помалко се разхлабва менгемето до разглобяване на листовете.Преди да разглобите с флекс или нещо друго бележете една от страните на листовете,защото по време на обработване ако се обърне лист на 180 градуса и може да се получи изкривяване на формата на ресора и колата после да я видите повдигната от една страна.
Листовете се почистват от ръждата и колкото повече се изглади ,толко подобре ще се приплъзват.Гресирайте и събирайте.
За по лесно сглобяване с парче желязо което влиза почти плътно в отворите на листовете и дължина достатъчна да се наредят листовете и с притискане и слагане в менгемето се събира ресора.Трябва да предвидите възможността да извадите желязото и да монтирята централния болт и да стегнете с гайка листовете.
Монтирате по обратния път и ако е имало подложни планки под ресора ги поставете пак.
Успех!!!

Автор:  Marto_RT [ Понеделник, 04.08.2008 г. 12:54 ч. ]
Заглавие: 

Един майстор ми каза, че ресора се мажел с нафта. Аз обаче модифицирах идеята и ползвах нафта, с която съм мил скоростна кутия на друга кола. Попива по-добре между листовете, отколкото греста, но трябва по-честичко да се маже с четката.

Автор:  xbs_pioneer [ Понеделник, 04.08.2008 г. 19:07 ч. ]
Заглавие: 

Marto_RT написа:
Един майстор ми каза, че ресора се мажел с нафта. Аз обаче модифицирах идеята и ползвах нафта, с която съм мил скоростна кутия на друга кола. Попива по-добре между листовете, отколкото греста, но трябва по-честичко да се маже с четката.


а със стърготините от скоростната кутия ко праим.. :lol:

Автор:  Santa [ Понеделник, 04.08.2008 г. 19:16 ч. ]
Заглавие: 

Аз съм виждал кутия,в която беше насипан талаш."Нов внос" естествено.В интерес на истината е изкарала доста-към 2000 км,след което директно блокира.

Автор:  Marto_RT [ Сряда, 06.08.2008 г. 08:37 ч. ]
Заглавие: 

Какви стърготини, приятелю?
Отсипал съм си малко в едно шишенце - чисто като сълза.

Автор:  chronometer [ Сряда, 06.08.2008 г. 08:47 ч. ]
Заглавие: 

По добрият вариант е ресора да се измие с нафта и след това да се намаже с чисто масло или с грес. Няма защо да пренасяш върху него боклуците от другаде.

Страница 1 от 2 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/