Трабант и Вартбург форум
http://www.2tpower.com/forum/

Разлики и прилики
http://www.2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=33&t=4358
Страница 1 от 1

Автор:  kyolov [ Четвъртък, 22.03.2012 г. 21:14 ч. ]
Заглавие:  Разлики и прилики

Здрасти колеги.
Знаете ли дали има разлика между двигател на Варбург 353 и Баркас Б1000? С една дума дали става за трансплантация в Трабант?
Благодаря :)

Автор:  ivanski [ Четвъртък, 22.03.2012 г. 21:30 ч. ]
Заглавие:  Re: Разлики и прилики

Аз съм си взел двигател от Баркас за монтиране.
Попринцип са едни и същи, но има и разлики.

Баркасовия е с различен изпускателен колектор, който даже ти върши работа при монтажа на самия двигател, обаче за да сложиш варгово гърне (каквото ти трябва) към този колектор ти трябва баркасова скоба за предно гърне. Самата връзка между Баркасовия колектор и Варговото гърне е друга - при Баркаса има 3 отвора, при Вартбурга -2, точно тук се намесва Баркасовата скоба от неговото предно гърне.

Баркасовия двигател е и с еднокамерен карбуратор. Аз лично съм си взел двукамерен Иков, защото предпочитам него.
Доколкото знам има и разлики в коляновите валове, откъдето и Баркасовия е малко по-слаб. Тука вече не съм 100 % сигурен.
Баркасовата охладителна система е като на по-старите Вартбурзи - тези с задния радиатор. Освен това и съединителя им е от по-старите - с чашка.

Друго като разлика не мога да се сетя.

Автор:  kyolov [ Четвъртък, 22.03.2012 г. 21:50 ч. ]
Заглавие:  Re: Разлики и прилики

Фланеца между Баркасовия двигател и трабантовата скоростна кутия пак ли трябва да е 20мм и двигателя да е наклонен с 20 градуса на пред.
От къде си намирате части,като карбуратор, гърнета.....и тем подобни.Ако не става въпрос за нови,тогава ми е ясно :)
Благодаря за бързия отговор:)

Автор:  ivanski [ Четвъртък, 22.03.2012 г. 22:08 ч. ]
Заглавие:  Re: Разлики и прилики

Всичко, освен това което ти изброих е същото като при Вартбурга.
Фланеца е същия.

Бих казал, че по-добрия вариант за фланеца е да ти е 25 мм. Тогава си правиш съединителя на Баркаса/Вартбурга с трабантовата чашка и леко пилнат Трабантов коксов ''лагер''.
Моя фланец е 20 мм и трябва да правя аксиален лагер за целта и съединител без чашка, тъй като разстоянието е много малко и не може да се използва нищо готово. Но още не съм го направил тоя лагер и не мога да кажа как ще сработва.

Фланец може да си изработиш и такъв, при който да няма наклон, но от там идват и проблеми с опиране зад самия двигател между ресора и фланеца за карбуратора, какъвто и карб да сложиш.

Автор:  kyolov [ Петък, 23.03.2012 г. 00:45 ч. ]
Заглавие:  Re: Разлики и прилики

Благодаря за информацията ! :)
Ако кажеш инфо и за частите....... :)

Автор:  ivanski [ Петък, 23.03.2012 г. 01:01 ч. ]
Заглавие:  Re: Разлики и прилики

Части откъдето намериш, каквото намериш ...

Един от добрите варианти е да намериш някакъв Вартбург от моргата и да свалиш каквото ти трябва, но вече изчезнаха и от моргите.
Така че, какво да ти кажа за частите - трагедия с една дума.

Автор:  Ivaka [ Петък, 23.03.2012 г. 01:53 ч. ]
Заглавие:  Re: Разлики и прилики

Доста хора си мислят че двигателите на Вартбург и Баркас са на практика 1:1 но не е съвсем така.
Баркаса има по-различно газоразпределение, изчислено да работи с неговата изпускателна система, има по висок въртящ момент, който постига при доста по ниски обороти от Вартбурга, но има и малко по ниска мощност, която също се постига при по-ниски обороти.
Останалите конструктивни разлики са описани от Сисо.
Като цяло за монтаж на Трабант ви трябва двигател от Вартбург, а не Баркас. Препоръчително е също да се ползва и изпускателния колектор от Вартбурга, доколкото това е възможно, дори и с известно преправяне. Предното гърне ЗАДЪЛЖИТЕЛНО от Вартбург. Относно карбуратора - Баркасите са с еднокамерен, но двукамерния е по-добрият избор във всяко едно отношение. Само с поставянето му мощноста скача с 2к.с., но като цяло е по лесен за поддръжка и регулиране, смукача е с по-добра система, има ускорителна помпа, а и разхода с него пада в най добрия случай с 1 литър. Освен това без проблем работи със спортен или отворен въздушен филтър, задача която е почти неизпълнима с еднокамерния карбуратор.

Автор:  kyolov [ Неделя, 25.03.2012 г. 00:59 ч. ]
Заглавие:  Re: Разлики и прилики

Благодаря

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/