Трабант и Вартбург форум
http://www.2tpower.com/forum/

Повдигане на пружинно окачване, лек на омекнали пружини и тн
http://www.2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=33&t=6636
Страница 1 от 1

Автор:  REVOLTAR [ Сряда, 01.07.2020 г. 20:51 ч. ]
Заглавие:  Повдигане на пружинно окачване, лек на омекнали пружини и тн

Здравейте, пускам тази тема, защото знам че повечето Трабанти, които са на пружини отзад са проблемни. Омекват пружини, има разлика в амортисьорите за седан/комби, днес от 2 от амортисьорите които разглобих бяха с подлагани легла от лагери за допълнително повдигане на автомобила. Проблема при мен е че сложих джанти с фланци R14, 6j широчина и ет 35 или нещо такова, фланеца е с 20мм изнасяне отглавината, замерено от барабана. ръбът на джантата при натоварване на задницата опира в пружината и стойкатана пружината, и това не ми се случва за първи път. оказа се че опира само в последната витка на пружината, и в държача й, тоест капаката/стойката. Наложи се да направя някои конструктивни промени, понеже и при мен задницата беше виснала от "уморени" пружини, а се оказа и че амортисьорите са седанови.
Наложи се повдигане с 4см.
Преди да сте ме попитали, гумите отзад са 165/60R14, а отпред са нископрофилни 13-ки и колата пак е "виснала" отзад.
Ето снимка в началото, преди модификациите:
Прикачени файлове:
Коментар на файл: преди
0.jpg
0.jpg [ 185.33 KiB | Прегледано 6320 пъти ]

За тази модификация са ви нужни 2 комплекта задни амортисьори, не е нужно всичките да са здрави, защото се преправят само горните държачи на пружината.
Ето какво аз направих:
1. Отрязах 2 стойки на 4см от горния им край.
2. Отрязах други 2 капачки на 8см от горния им край.
3. Заварих долнате части от отрязаните капачки от точка 1 за горните части от отрязаните от точка 2.
Ето разликата на модифицирана и стандартна:
Прикачени файлове:
Коментар на файл: модификация
11.jpg
11.jpg [ 237.18 KiB | Прегледано 6320 пъти ]

Ако нямате налични 2 комплекта, може просто да удължите своите с пърче тръба, но тогава ще имате по 2 заварки на стойка вместо 1.
Тук може да видите разликата в амортисьорите между седан и комби:
Прикачени файлове:
Коментар на файл: седан и комби
1.jpg
1.jpg [ 221 KiB | Прегледано 6320 пъти ]

Процедурата завършва с поставяне на пружините със специални скоби, слагат се новите капачки и се монтират на колата както по принцип.
А ето го и финалния резултат:
Прикачени файлове:
Коментар на файл: Финал
2.jpg
2.jpg [ 150.24 KiB | Прегледано 6320 пъти ]

Овен че задницата вече не е виснала, ръбовете на джантите не удрят амортисьорите в натоварено положение или по време на минаване през неравности. Така вече няма нужда да завиждам на колегите с ресор :D
[smilie=2beers]

Страница 1 от 1 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/