Напиши нова тема Отговори на тема  [ 35 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща
Дистанционни втулки ? 
Автор Съобщение
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Вторник, 12.02.2008 г. 11:42 ч.
Мнения: 159
Местоположение: София
Мнение 
Аз ги карам от две години, при пълна кола е чудесно, дори и при леко натоварена е екстра.Гумите излизат на вън с перфектен ъгъл. Идеята е да се запази този ъгъла при всички състояния.


Сряда, 17.09.2008 г. 10:18 ч.
Профил
Луд с картечница
Аватар

Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч.
Мнения: 455
Местоположение: Густо майна, Филибето!...
Мнение 
Относно рязането - за някои неща имам един принцип: Не съм по-инженер от конструкторите на автомобила, за да правя волни изпълнения.

Сега да се обоснова:

Изображение

Формула, разбира се... Вие какво очаквахте? :D Тази специално е за константата на пружината (каква сила трябва да приложим, за да я свием с единица дължина)

d е диаметъра на "телта", E е модула на еластичност на стоманата (грубо около 207 GPa), N е броят на навивките, и D е диаметъра на пружината.

N е в знаменателя, тоест с по-малко навивки ще увеличите константата на пружината, или иначе казано - ще я втвърдите. Другото бати Илко го е описал по-горе. Мисълта ми е за окачването като система (пружина - амортисьор). Там всичко се смята до побъркване - има един красив коефициент, дето трябва да е точно равен на едно - тогава гасенето на трептенията е най-бързо. Ако е по-малък - колата ще се клати като пловдивски тролей, ако е по-голям - задницата ще се изправя 5 минути след завоя, отделно че една каруца ще вози по-меко. Като втвърдим пружината, променяме параметрите на цялата система, и за да имаме ефективно гасене на колебанията, ще ни трябва по-твърд амортисьор. Да, ама ние сме си с нормалния, и като резултат колата ще вози твърдо, ама нестабилно - задницата ще се люлее на завоите.

Всяко нещо си е сметнато. Искате да слагате втулки - ок, ама по-добре не се забърквайте с окачването.

Хората са казали: незнанието е блаженство. Колко истина има в тези думи.... не е истина просто :)

Източник на формулата - Wikipedia

http://en.wikipedia.org/wiki/Suspension_(vehicle)

(copy - paste на линка, че форума не го харесва нещо :) )

_________________
Hard to the core ! [smilie=2beers]


Сряда, 17.09.2008 г. 10:31 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 21:56 ч.
Мнения: 640
Мнение 
Трабанта има едно положително качество-заради примитивното си окачване при 80 км/ч създава усещането,че се движиш ПОНЕ с 200.
То ако се загуби това усещане...от колата реално няма да остане абсолютно нищо.

_________________
Libenter homines id, quod volunt, credunt


Сряда, 17.09.2008 г. 11:13 ч.
Профил ICQ
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Вторник, 12.02.2008 г. 11:42 ч.
Мнения: 159
Местоположение: София
Мнение 
Ми темата за амортисьорите вече сме я разисквали. Мога да си ги направя с каквато си искам скорос да връщат. Няма смисъл да си разтягаме "научни" локуми. Не виждам како ще промени 2 см от пружината. На трабанта и без това са направили наклон да си товориш компотите и картофите от село. Така и така това окачване не влиза в критерия "нормално" Така че всяка промята е добре дошла.


Сряда, 17.09.2008 г. 16:58 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
Санта не си прав. Трабанта сравнен с малка кола като кадет, голф, поло и т.н създава точно същото усещане с 80 ако се кара по хубав път. Усещането за скорост се създава при ускорение заради високите обороти и по лош път. Просто масово се кара със стари вкаменени гуми. Зимата като си сложих за пръв път нови гуми не повярвах колко по-меко може да вози тази кола.


Сряда, 17.09.2008 г. 17:41 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч.
Мнения: 643
Местоположение: Варна
Мнение 
theultimate написа:
Санта не си прав. Трабанта сравнен с малка кола като кадет, голф, поло и т.н създава точно същото усещане с 80 ако се кара по хубав път. Усещането за скорост се създава при ускорение заради високите обороти и по лош път. Просто масово се кара със стари вкаменени гуми. Зимата като си сложих за пръв път нови гуми не повярвах колко по-меко може да вози тази кола.

Съдейки по моите си усещания ти не си прав... :roll:

_________________
Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
Изображение


Сряда, 17.09.2008 г. 19:05 ч.
Профил ICQ
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
Съдейки по моите усещания не си се качвал в трабант с изправно окачване, гуми и без разни "ремуси" и махнати кечета.


Сряда, 17.09.2008 г. 19:14 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч.
Мнения: 643
Местоположение: Варна
Мнение 
И 2-та Трабанта, спрямо които си правя изводите бяха изрядни!

_________________
Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
Изображение


Сряда, 17.09.2008 г. 19:20 ч.
Профил ICQ
Ax Driver
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 20:06 ч.
Мнения: 111
Местоположение: София
Мнение 
съдейки по усещанията на ултимейт и от всички изброени почти всички коли са над тон и не знам кое им е малкото особено на кадета, а доколкото знаем по тежките коли стъпват по-добре на пътя и возят доста по-меко от пи*ите въшки на пътя от класа на трабанта

_________________
Wartburg,the power of 2T engine


Сряда, 17.09.2008 г. 22:11 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
Малки всмисъл не са като да кажем MB 300, Audi 100, BMW 5 и т.н. Явно прекалено много съм свикнал с трабанта, но до последно градско си джитках със 70-80 и не ми изглеждаше бързо. Сега карам със същата скорост с голфа, просто ми е по-тихо и по-малко ми бяга волана.


Сряда, 17.09.2008 г. 22:37 ч.
Профил
Скрита лимонка
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:26 ч.
Мнения: 334
Местоположение: София
Automobile: 601L88,601K89,601K90
Мнение 
theultimate написа:
... до последно градско си джитках със 70-80 и не ми изглеждаше бързо. Сега карам със същата скорост с голфа, просто ми е по-тихо и ПО-МАЛКО МИ БЯГА ВОЛАНА.


...но и на гоУфа не смееш да му пуснеш волана с 80 km/h , налИ... :P

ПС: И за да не е ОФФ (че изместихме темата за втулките с тая за устоичивоста на Трабант-а)...

Прегледайте си колите първо за гнилочи,въведете ВСИЧКО (до най малката подробност) в изправно техническо състояние,пък тогава се захващайте с тунинг начинанията по Трабант-ите/Вартбур-зите си :wink:

Това не го казвам случайно виждал съм доста фрапантни снимки на тунинговани Трабанти със тези "чашки" (втулките)... а и със изгнили бомбета на амортисьори и т.н.


Четвъртък, 18.09.2008 г. 09:33 ч.
Профил
Луд с картечница
Аватар

Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч.
Мнения: 455
Местоположение: Густо майна, Филибето!...
Мнение 
jopeto написа:
Ми темата за амортисьорите вече сме я разисквали. Мога да си ги направя с каквато си искам скорос да връщат. Няма смисъл да си разтягаме "научни" локуми. Не виждам како ще промени 2 см от пружината. На трабанта и без това са направили наклон да си товориш компотите и картофите от село. Така и така това окачване не влиза в критерия "нормално" Така че всяка промята е добре дошла.


Окачването в автомобила е система, т.е. всеки един детайл е прецизно напаснат с останалите. В момента, в който скъсиш пружината с 2 сантиметра, променяш параметрите на цялата система, и съответно трябва да промениш и останалите параметри, за да си близо до оптималното действие. Затова в момента, в който ми заговориш за пружина, аз започвам да говоря за амортисьор. :)

_________________
Hard to the core ! [smilie=2beers]


Четвъртък, 18.09.2008 г. 11:54 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2554
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение 
Mario s TT-to написа:
theultimate написа:
... до последно градско си джитках със 70-80 и не ми изглеждаше бързо. Сега карам със същата скорост с голфа, просто ми е по-тихо и ПО-МАЛКО МИ БЯГА ВОЛАНА.


...но и на гоУфа не смееш да му пуснеш волана с 80 km/h , налИ... :P


И на двете коли смея и още как :). Точно за това говорех. Неслучайно мрънкам така за гумите. Тъпо е да караш със стари гуми и да си правиш тунинг по окачването. Аз трабанта го почнах точно по тъпия начин - наливах в музика без да имам спирачки и т.н и за това сега останаха 1-2 проблема, които в момента е трудно да отстраня, а едно време щеше да стане лесно. Първо си направете колите всичко оригинално да работи добре, след това мислете за тунинг. Иначе все едно да купите адидаски на инвалид.


Четвъртък, 18.09.2008 г. 14:05 ч.
Профил
Скрита лимонка
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:26 ч.
Мнения: 334
Местоположение: София
Automobile: 601L88,601K89,601K90
Мнение 
То си пише,ама няма кой да чете. :lol: (болт м12х100мм)


Неделя, 26.10.2008 г. 20:16 ч.
Профил
Луд с картечница
Аватар

Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:04 ч.
Мнения: 455
Местоположение: Густо майна, Филибето!...
Мнение 
Щом е по окачването - якост 10.9

8.8 вече е компромис. :)

_________________
Hard to the core ! [smilie=2beers]


Понеделник, 27.10.2008 г. 10:13 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 35 мнения ]  Отиди на страница Предишна  1, 2, 3  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов