Трабант и Вартбург форум
http://www.2tpower.com/forum/

Електрическа бензинова помпа
http://www.2tpower.com/forum/viewtopic.php?f=34&t=1962
Страница 1 от 3

Автор:  Turbo [ Неделя, 17.05.2009 г. 14:38 ч. ]
Заглавие:  Електрическа бензинова помпа

Имам някакви спомени, че съм виждал подобна тема, но не можах да я намеря, затова пускам нова.
Майстора, при който ходя си е монтирал на Вартбурга електрическа бензинова помпа и твърди, че е много по добре отколкото с оригиналната. Използвал е външна ел. бензинова помпа от Пасат 1.8 моноинжекцион в комбинация с трипътник от Голф 1.6 карбуратор. Oтелно е с електронно запалване и карбуратор от Шкода. Ефекта бил намален разход на гориво, по-мека работа на двигателя, по-плавно ускорение, безпроблемно палене дори и след дълъг застой на колата. Имате ли представа колко струват тези части(помпата и трипътника) и изобщо има ли смисъл от смяната на бензиновата помпа с електрическа?

Автор:  Ivaka [ Неделя, 17.05.2009 г. 15:35 ч. ]
Заглавие:  Re: Електрическа бензинова помпа

Смисъл има, само дето трябва да се подбере помпа с подходящ дебит и налягане за да няма проблеми.

Автор:  theultimate [ Неделя, 17.05.2009 г. 15:36 ч. ]
Заглавие:  Re: Електрическа бензинова помпа

Електронната помпа е ужасно скъпа. Дори от морга струва трицифрена сума. Просто се радвайте че не сте с такава...

Автор:  Turbo [ Неделя, 17.05.2009 г. 16:07 ч. ]
Заглавие:  Re: Електрическа бензинова помпа

За дебита и налягането майстора ми обясни същите неща и каза, че е пробвал няколко различни помпи докато намери подходящата. Наскоро на баща ми му се наложи да сменя бенз. помпа и цените бяха 200лв. за немска и 135лв. за френска(чисто нови). Втора употреба никъде в Плевен и околностите не можа да намери такава помпа. Колата е Пасат 89г. 1.8 "пълна инжекция", но помпата е потапяща, а за Вартбурга трябва външна и предполагам, че цените са различни. Утре мисля да проверя в един магазин за авточасти какви са цените за помпата и трипътника.

Автор:  theultimate [ Неделя, 17.05.2009 г. 18:50 ч. ]
Заглавие:  Re: Електрическа бензинова помпа

Трипътника ако става от голф, влизаш във форума на VW и ще си го намериш на символична цена - максимум 10лв :mrgreen:

Автор:  Santa [ Неделя, 17.05.2009 г. 21:21 ч. ]
Заглавие:  Re: Електрическа бензинова помпа

"намален разход на гориво, по-мека работа на двигателя, по-плавно успорение, безпроблемно палене дори и след дълъг застой на колата" от смяна на помпа само не могат да се постигнат.Чепкали сме го въпроса в стария форум-инвестиция от над 200 лева за помпа в 353 не си заслужават.Няма смисъл просто.Налягането не е непреодолим проблем.По-важно е с какво ел помпата би превъзхождала стандартната.Реално с нищо,освен с това,че консумативите по оригиналната са ментаци.

Автор:  Turbo [ Неделя, 17.05.2009 г. 22:01 ч. ]
Заглавие:  Re: Електрическа бензинова помпа

Съжалявам че няма как да прочета темата от стария форум, но си мисля че само с "чепкане", без проба няма как да се установи със сигурност какви са предимствата и недостатъците. Единствения и съвсем не незначителен недостатък за който се сещам е цената. Оттам нататък трябва да се прецени какви са плюсовете, за да се определи дали си струва. За паленето след дълъг престой на колата не виждам защо да не може да се постигне само със смяната на помпата. А за мен това е голям плюс. Не рядко ми се случва да не паля колата няколко дена и доста ме дразни, че за да запаля трябва да въртя на стартер 1-2 минути или да наливам в карбуратора бензин(който предварително трябва да съм си приготвил за целта). За икономията на гориво и другите неща не съм достатъчно компетентен да преценя доколко би допринесла смяната на помпата, затова пуснах темата, за да чуя и чужди мнения.

Автор:  theultimate [ Неделя, 17.05.2009 г. 22:06 ч. ]
Заглавие:  Re: Електрическа бензинова помпа

Turbo написа:
че за да запаля трябва да въртя на стартер 1-2 минути или да наливам в карбуратора бензин



Не съм карал вартбург, но съм 99% сигурен, че това е проблем в твоята кола конкретно а не е така от завода. Не знам за кола без проблеми, която да не пали за няколко секунди, независимо колко време не е карана.

Автор:  Nasakoto [ Неделя, 17.05.2009 г. 23:30 ч. ]
Заглавие:  Re: Електрическа бензинова помпа

Икономията и меката работа се определят не от помпата, а от карбуратора, а на входа му трябва да му осигуриш определено налягане. Оригиналната помпа дава много ниско налягане, (доста под един бар) докато бензиновите помпи на инжекционни коли принципно са 4 до 6 бара. Разликата е сериозна и ще ти трябва редуцир вентил (предполагам че това е т.нар. трипътник). Не съм сигурен, ама може да се наложи да теглиш и обратен горивопровод за излишното гориво.

Автор:  Turbo [ Понеделник, 18.05.2009 г. 00:27 ч. ]
Заглавие:  Re: Електрическа бензинова помпа

Nasakoto написа:
Икономията и меката работа се определят не от помпата, а от карбуратора, а на входа му трябва да му осигуриш определено налягане. Оригиналната помпа дава много ниско налягане, (доста под един бар) докато бензиновите помпи на инжекционни коли принципно са 4 до 6 бара. Разликата е сериозна и ще ти трябва редуцир вентил (предполагам че това е т.нар. трипътник). Не съм сигурен, ама може да се наложи да теглиш и обратен горивопровод за излишното гориво.


Тъкмо щях да пиша, че по-меката работа на двигателя и плавното ускорение и майстора ги обяснява основно с карбуратора от Щкода. Въпросния карбуратор имал някакъв ел. жигльор, който контролира работата на втора клапа. Благодарение на него клапата се отваря на определни обороти, а не чисто механично както е при Вартбург. Вероятно звучат доста нескопосано тези обяснения, но аз не разбирам от тези работи и просто преразказвам по спомен каквото ми обясни майстора. Някакви други настройки на шкодовия карбуратор също били различни от на вартбурговия.

Иначе за ел. бензиновата помпа проблемът не е дали е възможно да се направи. Сигурно е че може, но въпроса е колко би струвало и какви са предимствата. Сега гледах разни спецификации на някой коли в Аутодата и не видях кола с над 3.5 бара налягане на помпата(примерно Audi A8 6.0). Естествено не съм гледал данните за абсолютно всички коли :lol: Въпросната помпа от Пасат 1.8 може да се настрои на 0.8 бара, а трипътника бил с не знам си каква бленда и връшал излишното гориво обратно в резервоара :?

Автор:  Ivaka [ Понеделник, 18.05.2009 г. 10:10 ч. ]
Заглавие:  Re: Електрическа бензинова помпа

Това с карбуратора от Шкода е пълна глупост. Става дума за карбуратор Иков 32 EDSR(на Вартбург е 32 SEDR)

1.Той е с по-малки горивни жигльри т.е. работи на по-бедна смес - двигателя става по икономичен, по тих, върви по-малко и ще блокира по бързо.
2.Този карбуратор е с вакумно отваряне на втора клапа - това е направено основно за икономия и е пълна глупост - клапата се отваря когато и колкото си поиска и е напълно възможно например при изпреварване тя да не се отвори... с две думи к*р бай Иване :D
3.Този карбуратор има система за принудителен празен ход - т.е. при отнемане на газта спира притока на гориво през системата на празен ход до момента в който двигателя не достигне честотата на въртене на празен ход - тогава горивоподаването се възобновява. Сам може да се сетиш как отново в този случай има липса на мазане, съкращава се живота на двигателя.

Вартбурговия карбуратор е чешки - не е случайно че са избрали точно този модел, не мисли хората за глупаци. Нищо не им пречеше да вземат директно карбуратор от Шкода.
По-горе съм изброил моите съобръжения, за които мисля че всеки средно интелигентен човек би се досетил и разбрал. Това че майстора ти не се е сетил - не говори добре за него.

П.С. Има шкоди на които се монтира карбуратор Иков, който е 1:1 с този на нашите вартбурзи, само дето горивните жигльори са по-малки.

Автор:  Turbo [ Понеделник, 18.05.2009 г. 11:50 ч. ]
Заглавие:  Re: Електрическа бензинова помпа

При всички положения майстора ми го е измислил и направил както трябва. Просто явно или не ми е обяснил всичко като хората, или аз не съм го разбрал(което е по-вероятно). Той не е свалил карбуратора от Шкодата и директно да го е хакнал на Вартбурга, каза че е сменял и преправял някакви неща, но не можах да запомня всичко понеже той в продължение на 40мин ми развиваше теории за ел. запалването, карбуратора и ел. помпата. :D Самия той каза че с този карбуратор се скопява малко ускорението, затова изобщо не съм имал намерение да го сменям и аз.

Автор:  wartburg_fen [ Четвъртък, 21.05.2009 г. 09:23 ч. ]
Заглавие:  Re: Електрическа бензинова помпа

При всички положения ще ти трябва връщаща линия, в противен случай иглата на поплавъка ще ти седи непрекъснато отворена заради прекалено високото налягане

Автор:  Turbo [ Четвъртък, 21.05.2009 г. 09:58 ч. ]
Заглавие:  Re: Електрическа бензинова помпа

wartburg_fen написа:
При всички положения ще ти трябва връщаща линия, в противен случай иглата на поплавъка ще ти седи непрекъснато отворена заради прекалено високото налягане


Да така е. То всичко е измислено въпроса е да се намерят частите на прилична цена.

Автор:  wartburg_fen [ Четвъртък, 21.05.2009 г. 10:43 ч. ]
Заглавие:  Re: Електрическа бензинова помпа

Ти можеш която си искаш помпа да сложиш, но трябва да се изчисли много точно с колко да се стесни отвора на връщащата линия за да дроселираш бензина и да получиш същото налягане като при механичната помпа.

Страница 1 от 3 Часовете са според зоната UTC + 2 часа [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/