Автор |
Съобщение |
xbs_pioneer
Зайо - байо
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 14:36 ч. Мнения: 407 Местоположение: третата след луната в дясно..
|
ми отпед съм с гуми на 80 и то зимни..
_________________
|
Четвъртък, 13.03.2008 г. 21:31 ч. |
|
 |
vladeto
Научи се да сменя скоростите
Регистриран на: Петък, 22.02.2008 г. 15:21 ч. Мнения: 57 Местоположение: София
|
![offtopic [smilie=offtopic]](./images/smilies/offtopic.gif) Michelin имат и малки размери...аз моя Трабел го продадох с 4 гуми Michelin на 145....
_________________ I work for MONEY,
if you want loyalty...
get a DOG!
|
Вторник, 06.05.2008 г. 17:52 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2551 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
След като видях гумите на Atos - 205 на нещо си, сложени на оригинални вартбургови джанти, доста се замислям какъв е смисъла да се прави широка джанта...
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Вторник, 06.05.2008 г. 18:01 ч. |
|
 |
ivan
Street Racer
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 13:53 ч. Мнения: 138 Местоположение: Opicvet,sofia
Skype: trabifen
|
Откаде мога да си зема мишелин за трабанта и колко струват?
_________________ Не е важно колко коня има под капака а какво магаре е зад волана
|
Вторник, 06.05.2008 г. 18:02 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2551 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Търси по гумаджийниците, не може да няма никакви 13ки. Ама си сложи нещо по-широко - 155/80 или 165/70 - такива е по-вероятно да намериш.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Вторник, 06.05.2008 г. 18:06 ч. |
|
 |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
По-широката гума влушава спирането 
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Вторник, 06.05.2008 г. 23:00 ч. |
|
 |
kocta
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:02 ч. Мнения: 230 Местоположение: Sofia - Bulgaria
|
Я пак...  Нещо физика,закони за триене ала бала... Някви коефициенти,някакъв натиск?! Нещо нищо?! 
_________________

|
Вторник, 06.05.2008 г. 23:53 ч. |
|
 |
porostorm
Вече прави дребни ремонти
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:04 ч. Мнения: 103 Местоположение: София
|
|
Сряда, 07.05.2008 г. 00:49 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2551 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Тео не почвай пак тая безкрайна дискусия. Който иска с велосипедни гуми (135) да се пробва срещу мене на кой ще му е по-малък спирачния път, независимо дали е сухо или мокро и да остане дълбоко разочарован. Всеки който мисли за сигурността си трябва да слага най-широките възможни гуми, които стават на джантата и не опират никъде. Всичко се подобрява - старт, взимане на завои, спиране. Единствено на сняг трябва да се кара с тесни гуми.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Сряда, 07.05.2008 г. 13:24 ч. |
|
 |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
Да де точно от физиката  Доказаха го хората - факт си е  Когато ти е по-широка гумата при рязко спиране масата на колата пада на по-малка площ, а когато имаме по-голяма тежест на по-малка площ имам по-голямо триене и от там по-добро сцепление  Когато гумата е по-широка същата тежест пада на по-голяма площ, от там на еднаква площ спрямо предния случай имаме по-малко триене и по-малко сцепление  Но това важи само при спиране  Представете си шейна засилена по асвалтова отсечка - колкото по-широки са и "ските", толкова по-бавно спира  За това и всеки производител предписва в какви граници могат да бъдат гумите по широчина за дадена кола
Например? Какъв е асвалта или?
ЕДИТ: Точно на сняг се кара с тесни гуми, защото там сцеплението е най-малко и ако слижиш едни широки гуми колата става хептен като шейна. Този случай е най-показателен кои гуми как спират. Когато си на асвалт няма чак толкова съществена разлика, защото сцеплението е в пъти повече спрямо това на сняг (да не говорим пък за лед) и хората предпочита по-широките гуми, заради по-добрата стабилност при по-висока скорост и по-доброто тръгване 
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Сряда, 07.05.2008 г. 13:47 ч. |
|
 |
kocta
Мисли си че знае всичко
Регистриран на: Събота, 02.02.2008 г. 13:02 ч. Мнения: 230 Местоположение: Sofia - Bulgaria
|
Излагаш се кат семкаджия  Ходи си доучи физиката и после се изказвай  Ако не се сещаш къде грешиш пусни 1 ЛС 
_________________

|
Сряда, 07.05.2008 г. 14:08 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2551 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
Само и единствено в състояние на блокаж тесната гума е по-добра. Една широка гума блокира много по-трудно и за това тесни гуми се препоръчват само на сняг. Просто тука още от времето на комунизма витае някакъв мит че тесните гуми са по-икономични (разликата в разхода при мен НЯМА), както и че така си запазваш безкрайно скъпото окачване (което не е вярно защото разликата в масата на гума 135 и 165 е нищожна), че дори са и по-стабилни. Няма такова нещо. Пробвайте да махнете оригиналните гуми 135/80 и да си сложите нещо по-широко примерно 155/80 или 165/65. Разликата е от земята до небето. Като вали дъжд не боксува на всеки светофар, както и не блокират колелата само при поглед към педала.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Сряда, 07.05.2008 г. 14:11 ч. |
|
 |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
Коце, предполагам имаш впредвит, че грешката ми е в това, че когато съберем сцеплението от цялата площ на широкат гума и от цялата на тясната гума, цифрите ще са в полза на широката? Не е така  Най-показалено е когато имаме наистина малко сцепление - при сняг - там фактите си показват коя какво сцепление има при спиране. На асвалт сцеплението е огромно и разлика не се забелязва
ЕДИТ: Тясната гума има предимство само и единствено при спиране! При всички останали случай широката има предимство
Сети се какъв е принципа на АБС-а  И тук да не забравяме, че говорим за екстремно спиране! При нормално разлика не вярвам да има 
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Сряда, 07.05.2008 г. 15:06 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2551 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
В стария форум стана огромна дискусия и всички стигнахме до извода че широката гума блокира по-трудно, но блокира ли, става по-неуправляема и по-трудно се вкарва обратно в нормално движение.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Сряда, 07.05.2008 г. 15:54 ч. |
|
 |
Teo
Ентусиаст
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 01:35 ч. Мнения: 643 Местоположение: Варна
|
Тук може и да си прав  Все пак аз мисля нещата при наличието на АБС или на шофиор, можещ да използва на максимум спирачките си 
_________________ Прави к'вот трябва, пък да става к'вот ще!
|
Сряда, 07.05.2008 г. 16:08 ч. |
|
|