Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща
Как се демонтира двигател на Тт 
Автор Съобщение
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 00:01 ч.
Мнения: 284
Местоположение: Пловдив
Skype: kchuchkov
Automobile: Trabant 601s
Мнение Как се демонтира двигател на Тт
Налага ми се да демонтирам двигателя по причина на превъртяла ремъчна шайба на колянивия вал,имах тема по тази причина.
Прочетох в книгата как е прави това,но все пак реших да попитам хора с опит ,тъй като ме притесняват някои моменти.
Първо ,трябва ли да се развие гайката на тампона на соростната кутия?Там пише че трябва да се подлага дървено трупче с размери 15см/4см/1,5см. под мястото на съединяване на двигателя и скоростната кутия.и след като се повдигнат двигателя и скоростната кутия да се изместят надясно и след това да се откачи двигателя от скоростната кутия.
Моля за вашите практични съвети!


Понеделник, 19.10.2009 г. 22:04 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 11:01 ч.
Мнения: 126
Местоположение: Монтана
Мнение Re: Как се демонтира двигател на Тт
Не съм чел книгата но ето как го правя аз.Развивам гайката на тампона на двигателя само , развивам 4-те болта М6 който са от към кутията и 2-та шестограмни болта за стартера , не свалям нито ламарините на двигателя нито динамо , свалям кабелите на динамото , 2-те жила на карбуратора , 2-те лули и кабелелите на електронното понеже са с обувки и ми е по лесно отколкото да развивам от бубините.Това е после повдигам двигателя на ръце , за да излезе болта на тампона който е точно отдолу на картера от отвора на магарето , после с леко разтърсване и дърпане на ляво от кутията вадя първичния вал на кутията от феродовия диск докато излезе целия първичен вал вън от притискателния диск.После за вдигането пак си го вадя сам ако не можеш го вържи с въже и с приятел с една тръба промушена на въжето го изтеглете.При тегленето ще видиш малко трябва да се завърти , за да излезе защото електронния блок на коляновия вал малко опира в калника и трябва да се завърти.Да не забравиш да свалиш маската ей.Това е от мен свалял съм по този начин около 10-тина пъти без проблеми за около 10-15 мин двигателя е на земята.Успех
Забравих да кажа и маркуча за бензина се сваля
За критиците във форума на алтернатора му викам динамо понеже така съм свикнал
[smilie=angry] дЗ четейки началото на поста ти, вече бях те нахапал с това динамо и въпреки забележката ти не си извинен. Това, че си свикнал да наричаш" вафлата" като " кифла" и очакваш да получиш " баничка" не ти позволява да учиш неуките на грешна терминология/ много добре знаеш, че има много хора, които не правят никаква разлика между двете машини/. Винаги трябва да си точен, за да не може никои да ти опонира.


Последна промяна Krap4enski на Вторник, 20.10.2009 г. 08:36 ч., променена общо 1 път

Понеделник, 19.10.2009 г. 22:26 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2551
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Как се демонтира двигател на Тт
Колегата го е написал много правилно.

Аз ако трябва да го опиша най просто:
-Откачаш бензинопровода.
-махаш кабелите от платката на електронното
-Развинтваш гайките на двата тампона
-развинтваш болтовете между двг и скоростната
-вадиш двигателя

Единственото тегаво е при обратния монтаж да уцелиш опашката на скоростната кутия към съединителя.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Понеделник, 19.10.2009 г. 22:32 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 00:01 ч.
Мнения: 284
Местоположение: Пловдив
Skype: kchuchkov
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Как се демонтира двигател на Тт
Krap4enski написа:
Не съм чел книгата но ето как го правя аз.Развивам гайката на тампона на двигателя само , развивам 4-те болта М13 който са от към кутията и 2-та шестограмни болта за стартера , не свалям нито ламарините на двигателя нито динамо , свалям кабелите на динамото , 2-те жила на карбуратора , 2-те лули и кабелелите на електронното понеже са с обувки и ми е по лесно отколкото да развивам от бубините.Това е после повдигам двигателя на ръце , за да излезе болта на тампона който е точно отдолу на картера от отвора на магарето , после с леко разтърсване и дърпане на ляво от кутията вадя първичния вал на кутията от феродовия диск докато излезе целия първичен вал вън от притискателния диск.После за вдигането пак си го вадя сам ако не можеш го вържи с въже и с приятел с една тръба промушена на въжето го изтеглете.При тегленето ще видиш малко трябва да се завърти , за да излезе защото електронния блок на коляновия вал малко опира в калника и трябва да се завърти.Да не забравиш да свалиш маската ей.Това е от мен свалял съм по този начин около 10-тина пъти без проблеми за около 10-15 мин двигателя е на земята.Успех
Забравих да кажа и маркуча за бензина се сваля
За критиците във форума на алтернатора му викам динамо понеже така съм свикнал

За коя маска става въпрос?


Понеделник, 19.10.2009 г. 22:55 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 11:01 ч.
Мнения: 126
Местоположение: Монтана
Мнение Re: Как се демонтира двигател на Тт
Извинявам се за динамото (на колело) , да правилно е да се нарича алтернатор.
Маската казвам на решетката отпред на която се затваря предия капак , сваля с два винта на ръкохватка


Понеделник, 19.10.2009 г. 23:04 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 11:01 ч.
Мнения: 126
Местоположение: Монтана
Мнение Re: Как се демонтира двигател на Тт
Не съм засичал за време и аз казах го просто защото става доста бързо дали са 15 или 20 мин незнам но някой ден може да направа един демонтаж за време , условията са да имам свички необходими инструменти , а не да ровя да ги търся , добра тресчотка и хронометър :D
По темата забравих да кажа и 2-та болта на гърнето към генерацията


Понеделник, 19.10.2009 г. 23:15 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2551
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Как се демонтира двигател на Тт
Може да не е работа за 15 минути, но за около 2 часа пред блока без да си давам особено зор си смених съединителя. Няма друга такава кола, на която пред блока за смешно време сам човек да измъкне двигателя [smilie=2beers]

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Вторник, 20.10.2009 г. 00:27 ч.
Профил
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч.
Мнения: 125
Местоположение: Казанлък
Мнение Re: Как се демонтира двигател на Тт
Да се намеся и аз малко, в различните модели на траби има динамо 6 или 12 волта има и генератор 12 волта.
Двигатела се сваля по-лесно ако се махнат карбуратора и генератора иначе се надират калника и гредата зад бронята.

_________________
Жена и ръжда тръгнат ли спиране няма.


Вторник, 20.10.2009 г. 01:03 ч.
Профил
.
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:27 ч.
Мнения: 137
Местоположение: София
Мнение Re: Как се демонтира двигател на Тт
doctorZizi написа:
позволими да не се съглася с теб, в Тт никога не се е монтирало динамо за 12 V - освен в час по трудово. От 6 V динамо стана направо на 12 V алтернатор. Карбуратора и генератора не е нужно да се свалят.



Моделите ,първите на които сложиха новата ходова част бяха с динамо на 12 волта,такъв катастрофирал трабант купих за части и беше с такова динамо .Може би след около година ,вече ги правеха с алтернатори.

_________________
винаги може да се научи нещо ново


[Изображение


Вторник, 20.10.2009 г. 13:21 ч.
Профил ICQ
Вече прави дребни ремонти
Аватар

Регистриран на: Неделя, 10.02.2008 г. 03:29 ч.
Мнения: 125
Местоположение: Казанлък
Мнение Re: Как се демонтира двигател на Тт
doctorZizi написа:
позволими да не се съглася с теб, в Тт никога не се е монтирало динамо за 12 V - освен в час по трудово. От 6 V динамо стана направо на 12 V алтернатор. Карбуратора и генератора не е нужно да се свалят.

В събота или неделя ще снимам динамото , табелката и реле регулатора за да съм по убедителен.Предполагам динамото е монтирано в първите модели от 12 волта.Дойдеш ли в Казанлък се обади да покажа и да почерпя,че аз съм всяка седмица в София, но няма време за обиколки.

_________________
Жена и ръжда тръгнат ли спиране няма.


Вторник, 20.10.2009 г. 15:32 ч.
Профил
N.Paunov
Аватар

Регистриран на: Вторник, 17.06.2008 г. 19:22 ч.
Мнения: 148
Местоположение: Димитровград
Skype: nikola.paunov
Automobile: 5xTt 600;4xWt 311
Мнение Re: Как се демонтира двигател на Тт
Доктора е прав!!!При трабант са монтирали само 6в динамо(при тт 600 и най-първите 601)Това 12в динамо е от първите 353.Този случай с 12в динамо и аз го бях направил на моя тт 600 като го бях намерил от един хвърлен 353(1967г.) на вторични, взехме го и го направихме 12в с това динамо(съответно релето и др, 6в истории бяха премахнати, но сега вече съм с алтенатор, защото динамото бързо издъхна :mrgreen: :mrgreen: )И тази твоя история с тт с динамото( 12в) ще излезне същата. [smilie=2beers] [smilie=2beers]


Вторник, 20.10.2009 г. 20:06 ч.
Профил
.
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:27 ч.
Мнения: 137
Местоположение: София
Мнение Re: Как се демонтира двигател на Тт
В книгата пише ,че октомври 1983 г - 12 волта електрическа уредба и алтернатор,но аз пиша това което на мен се случи,трабанта беше на 8 хил.км ударен ,каран от жена и кабелите ,динамото и релето си бяха оригинални,даже може би кабела още да е по мазето .

_________________
винаги може да се научи нещо ново


[Изображение


Вторник, 20.10.2009 г. 22:03 ч.
Профил ICQ
Научи се как се сипва масло

Регистриран на: Неделя, 09.03.2008 г. 23:00 ч.
Мнения: 34
Местоположение: Разград
Skype: Nenich
Automobile: Трабант, Баркас
Мнение Re: Как се демонтира двигател на Тт
По повод за времето мога ли и аз да се включа. Преди 7 - 8 години за 2 (два) часа вадих трабанта от работилницата след основен ремонт на двигателя. Сега няма да уточнявам какво означава основен ремонт за Тт. Но като цяло Васко най - кратко и точно го е написал и общо взето ми допадна. Успех с ремонта. [smilie=2beers]


Вторник, 20.10.2009 г. 22:57 ч.
Профил
Мисли си че знае всичко
Аватар

Регистриран на: Понеделник, 11.02.2008 г. 00:01 ч.
Мнения: 284
Местоположение: Пловдив
Skype: kchuchkov
Automobile: Trabant 601s
Мнение Re: Как се демонтира двигател на Тт
Темата тръгна малко в друга посока ,но искам да попитам дали трябва да развия жилото на съединителя при сваляне на двигателя или да не го пипам?


Сряда, 21.10.2009 г. 13:28 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2551
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: Как се демонтира двигател на Тт
Не, обаче трябва да свалиш жилото на газта и смукача.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Сряда, 21.10.2009 г. 14:59 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 19 мнения ]  Отиди на страница 1, 2  Следваща


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  

Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов