Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 
ремонт на двигател на Трабант-въпроси 
Автор Съобщение
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Неделя, 11.10.2009 г. 10:14 ч.
Мнения: 34
Местоположение: pernik
Skype: radoslav.bogdanov
Automobile: трабант
Мнение ремонт на двигател на Трабант-въпроси
Здравей Те ,колеги Трабито ми е омаслило единия цилиндър ако само на него сменя гарнитурата ще има ли проблеми за двигателя.Цилиндъра е 1 от към бубините там ми цапа свеща свалих предпазателя и го видях . :( :( :(
п.с. предварителнно Ви благодаря

_________________
и все пак тя се върти и все пак той ще запали


Понеделник, 16.11.2009 г. 14:20 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2551
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: ремонт на двигател на Трабант-въпроси
Какво точно имаш предвид под омаслен цилиндър? Цапане на свещта означава електрода да е изцапан - тогава колата работи на един цилиндър, обикновено е от лоша центровка.

Това което е по-вероятно - самия двигател отвън да е омазан с масло. Да - в повечето случаи е достатъчно да смениш гарнитурата. Има една гарнитура между цилиндъра и главата и една между картера и цилиндъра. Сменяш проблемната, затягаш на кръст и си готов. След това е хубаво да почистиш омасления двигател с пароструйка или с четка и меглио (или друг обезмаслител), защото колкото е по-чист двигателя, толкова по-добре се охлажда.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Понеделник, 16.11.2009 г. 14:47 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Неделя, 11.10.2009 г. 10:14 ч.
Мнения: 34
Местоположение: pernik
Skype: radoslav.bogdanov
Automobile: трабант
Мнение Re: ремонт на двигател на Трабант-въпроси
theultimate написа:
Какво точно имаш предвид под омаслен цилиндър? Цапане на свещта означава електрода да е изцапан - тогава колата работи на един цилиндър, обикновено е от лоша центровка.

Това което е по-вероятно - самия двигател отвън да е омазан с масло. Да - в повечето случаи е достатъчно да смениш гарнитурата. Има една гарнитура между цилиндъра и главата и една между картера и цилиндъра. Сменяш проблемната, затягаш на кръст и си готов. След това е хубаво да почистиш омасления двигател с пароструйка или с четка и меглио (или друг обезмаслител), защото колкото е по-чист двигателя, толкова по-добре се охлажда.


Благодаря Ви, за бързите отговори и на двама Ви [smilie=2beers] омаслен двигател колега аз свалих главата и то се личи къде е духало. Смяна на гарнитура на двигателя и на изпускателите

_________________
и все пак тя се върти и все пак той ще запали


Понеделник, 16.11.2009 г. 17:19 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Неделя, 11.10.2009 г. 10:14 ч.
Мнения: 34
Местоположение: pernik
Skype: radoslav.bogdanov
Automobile: трабант
Мнение Re: ремонт на двигател на Трабант-въпроси
doctorZizi написа:
ако дефекта ти се повтори значи са ти изпуснали болтовете и ще трябва да ги смениш с шпилки, но може да имаш и крива глава.


Колега ДЗ по-принцип имам немски бутала,глави,цилиндри и вал без картера ако реша да правя ремонт да двиг. трябва ли да се прави нещо ремонт по картера или се слагат новите части ,защото не съм се сблъскал с такива двигатели а и помощника ми го нямаше та самичък се справих с главата аз я затегнах на 41-42 нм така пишеше :D [smilie=2beers]
п.с. ДЗ незнам дали прочете поста че, не го виждам Извиних Ти се няма да се повтори [smilie=2beers] :)

_________________
и все пак тя се върти и все пак той ще запали


Понеделник, 16.11.2009 г. 20:26 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Неделя, 11.10.2009 г. 10:14 ч.
Мнения: 34
Местоположение: pernik
Skype: radoslav.bogdanov
Automobile: трабант
Мнение Re: ремонт на двигател на Трабант-въпроси
doctorZizi написа:
когато имаш питане към определен член на форума по - редно е да се използва ЛС иначе е малко грубо към другите, а не разбрах за какво ми се извиняваш, нямам навика да помня такива работи.
По темата - гледаш какво е състоянието на повърхностите където се притискат шибрите. Има ли превъртели лагери/ износени легла на лагерите/ други повреди по контактните повърхности. Изпуснали резби или други дефекти, които не подлежат на ремонт. Ако всичко е ОК почистваш контактните повръхности , слагаш от червения или черния силикон и притягаш/ всички болтове предварително са почистени от масло, прах/. Стягаш картера, монтираш фланеца под маховика и самия маховик и гайката на ремъчната шайба - законтряш внимателно. Монтираш буталата/ посока/, гарнитури под и над цилиндрите. Ако е необходимо слагаш шпилки на главата. По нататък доокомплектоваш, центровка и лекичко, не го разработвай по методиката на Ивака - газ до дупка. От правилната разработка зависи кога ще правиш пак ремонт. Мисля, че написах всичко, но ако трябва питай. Мразя да се занимавам с двг, но ето сега правя този, който блокира на парада.


Чесно и на мен несами любими двигателите за ремонт но дотук имам 6 двигателя долу-горе нямам пропуск каквато и кола да съм карал двигателя долу точно преди зимата и вече не ми пука пак Ти благодаря за информацията сега смених гарнитурата пък ако се наложи целия долу за един ден и така (горе в хола )ремонт кофти ,че двигателя е на 83000 км трябва и съединителя да сменям и свалям ли го мотора се ревезира и мисля да резна главите с милиметър и да става каквото ще.Ще търся картер за да редя новите части и да имам готовност да го качвам :D
п.с. на буталото пишеше 71 по на дясно 98 и под тях 3 а на главата 7,8 при мерене на компресия 7,9 на цилиндър мерене след покупката беше на 5,4 на 1 цил. и 7,9 на втори

_________________
и все пак тя се върти и все пак той ще запали


Понеделник, 16.11.2009 г. 21:00 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2551
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: ремонт на двигател на Трабант-въпроси
Двигателя няма много живот - средния пробех на правилно подтржаните мотори май е около 100 000.

Иначе съединителя и ревизията - не е баш така. В смисъл съединител се сменя за 2-3 часа от сам човек, в пъти по-лесно е от на една обикновена западна кола. Ревизията на мотора изисква много повече труд и познания.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Понеделник, 16.11.2009 г. 23:21 ч.
Профил
.
Аватар

Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:27 ч.
Мнения: 137
Местоположение: София
Мнение Re: ремонт на двигател на Трабант-въпроси
Прегледал ли си в какво състояние е гарнитурата на генерацията,там където излизат изгорелите газове,да не са разхлабени шпилките/болтовете/ и от там да ти омаслява целия цилиндър ?Прави ли са челата на генерацията и подравнени ли са цилиндрите спрямо нея ?

_________________
винаги може да се научи нещо ново


[Изображение


Вторник, 17.11.2009 г. 19:01 ч.
Профил ICQ
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Неделя, 11.10.2009 г. 10:14 ч.
Мнения: 34
Местоположение: pernik
Skype: radoslav.bogdanov
Automobile: трабант
Мнение Re: ремонт на двигател на Трабант-въпроси
shotik написа:
Прегледал ли си в какво състояние е гарнитурата на генерацията,там където излизат изгорелите газове,да не са разхлабени шпилките/болтовете/ и от там да ти омаслява целия цилиндър ?Прави ли са челата на генерацията и подравнени ли са цилиндрите спрямо нея ?


Да ,колега гледах ги даже ги смених въпреки ,че бяха запазаени но за съжеление не е от там аз вчера смених гарнитурата на главата и на изпускателите май се повтарам то се личеше къде е духало но сега имам друг проблем турбината е заминала .Оста е износена около 1 мм назаден лагер :( иначе мотора работи отново с еднаква компресия .
п.с. Може да я триете ако решат модератори решено.

_________________
и все пак тя се върти и все пак той ще запали


Вторник, 17.11.2009 г. 20:37 ч.
Профил
Знае всичко за двутактовите
Аватар

Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч.
Мнения: 2551
Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
Мнение Re: ремонт на двигател на Трабант-въпроси
Спокойно, перката се сменя лесно и не е скъпа.

_________________
МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери


Вторник, 17.11.2009 г. 20:45 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч.
Мнения: 550
Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
Мнение Re: ремонт на двигател на Трабант-въпроси
я кажете тогава някой мурафет за по-лесно сваляне на самата турбина от оста, че искам да и сменя лагерите

_________________
http://totkow.blogspot.com/


Сряда, 18.11.2009 г. 10:18 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Неделя, 11.10.2009 г. 10:14 ч.
Мнения: 34
Местоположение: pernik
Skype: radoslav.bogdanov
Automobile: трабант
Мнение Re: ремонт на двигател на Трабант-въпроси
doofus написа:
я кажете тогава някой мурафет за по-лесно сваляне на самата турбина от оста, че искам да и сменя лагерите


Здравей ,колега аз да се похваля вече съм с ремонтирана турбина нова ос при стругар 15лв и два лагера-6202-10 лв
по Темата :охлабваш ремъка от динамото ,трябва да се разхлабят и ламарините малко ,под турбината имаш гайка 13 ключ отвиваш и накланяш турбината към калника близкия откачаш ремъка и турбината е долу от тук нататък е по-сложното но се въоръжи с чук500гр. зегер-клещи за отваряне и затваряне на зегерки ако нямаш с отверка клещи-обикновенни на шайбата за ремъка има зегерка сваляш и почваш да биеш с дорник .Трябва да излезне оста с перката ,след това на тялото на турбината остават лагерите избърши и ще видиш и там има зегерки свали тази ,която е от към шайбата и от другата страна с дорника избий и двата лагера заедно излизат между тях има втулка пазия и с това приключва разглабянето .Огледа непременно погледни оста там където лежат лагерите ако има износване по-добре при стругар и нова ос от по-яка стомана ,че оста на Трабито е стомана 3 :D :D перката лесно се избива има два засека на оста ,които после трябва да се направят от стругара и се спазят при набиването на перката но тя се набива последна .Набиваш лагера от към перката на оста и след това оста с лагера в тялото на турбината слагаш втулката и набиваш втория лагер поставяш зегерката монтираш шайбата на ремъка и сега слагаш турбината и си готов .
п.с.а не забравих да пием по-бира за новите турбини [smilie=2beers] [smilie=2beers] :D

_________________
и все пак тя се върти и все пак той ще запали


Сряда, 18.11.2009 г. 21:24 ч.
Профил
Ентусиаст
Аватар

Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч.
Мнения: 550
Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
Мнение Re: ремонт на двигател на Трабант-въпроси
ае така като чета е много лесно, но с чука леко заплесках оста а перката не иска да се вади (естествено свалих зегер шайбата и след това удрях) другата седмица ще продължа с манипулацията иначе благодаря за инфото (между другото и самата перка ми е много скапана та ще се слага друга)

_________________
http://totkow.blogspot.com/


Сряда, 18.11.2009 г. 21:35 ч.
Профил
Научи се как се сипва масло
Аватар

Регистриран на: Неделя, 11.10.2009 г. 10:14 ч.
Мнения: 34
Местоположение: pernik
Skype: radoslav.bogdanov
Automobile: трабант
Мнение Re: ремонт на двигател на Трабант-въпроси
doofus написа:
ае така като чета е много лесно, но с чука леко заплесках оста а перката не иска да се вади (естествено свалих зегер шайбата и след това удрях) другата седмица ще продължа с манипулацията иначе благодаря за инфото (между другото и самата перка ми е много скапана та ще се слага друга)


Затова колега ,писах дорник но оста е много мека значи нова ос спокойно няма страшнно изпили малко с флекса от оста и шайбата на ремъка ама наистина малко само да се махне подбитото на оста ако трябва нагрей шайбата с горелка но само нея не и оста и пак бой вземи си помощник по-лесно е аз сам го правих и имаше бум през прътите :D

_________________
и все пак тя се върти и все пак той ще запали


Сряда, 18.11.2009 г. 22:20 ч.
Профил
Покажи мненията от миналия:  Сортирай по  
Напиши нова тема Отговори на тема  [ 13 мнения ] 


Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 0 госта


Вие не можете да пускате нови теми
Вие не можете да отговаряте на теми
Вие не можете да променяте собственото си мнение
Вие не можете да изтривате собствените си мнения
Вие не можете да прикачвате файл

Търсене:
Иди на:  
cron
Цени на горивата от www.lukoil.bg:

Powered by phpBB © phpBB Group.
Designed by Vjacheslav Trushkin for Free Forum/DivisionCore.
Преведено от: SEO блог на Йоан Арнаудов