ремонт на двигател на Трабант-въпроси
Автор |
Съобщение |
kabelcho_trabi
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Неделя, 11.10.2009 г. 10:14 ч. Мнения: 34 Местоположение: pernik
Skype: radoslav.bogdanov
Automobile: трабант
|
 ремонт на двигател на Трабант-въпроси
Здравей Те ,колеги Трабито ми е омаслило единия цилиндър ако само на него сменя гарнитурата ще има ли проблеми за двигателя.Цилиндъра е 1 от към бубините там ми цапа свеща свалих предпазателя и го видях . п.с. предварителнно Ви благодаря
_________________ и все пак тя се върти и все пак той ще запали
|
Понеделник, 16.11.2009 г. 14:20 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2551 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: ремонт на двигател на Трабант-въпроси
Какво точно имаш предвид под омаслен цилиндър? Цапане на свещта означава електрода да е изцапан - тогава колата работи на един цилиндър, обикновено е от лоша центровка.
Това което е по-вероятно - самия двигател отвън да е омазан с масло. Да - в повечето случаи е достатъчно да смениш гарнитурата. Има една гарнитура между цилиндъра и главата и една между картера и цилиндъра. Сменяш проблемната, затягаш на кръст и си готов. След това е хубаво да почистиш омасления двигател с пароструйка или с четка и меглио (или друг обезмаслител), защото колкото е по-чист двигателя, толкова по-добре се охлажда.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Понеделник, 16.11.2009 г. 14:47 ч. |
|
 |
kabelcho_trabi
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Неделя, 11.10.2009 г. 10:14 ч. Мнения: 34 Местоположение: pernik
Skype: radoslav.bogdanov
Automobile: трабант
|
 Re: ремонт на двигател на Трабант-въпроси
Благодаря Ви, за бързите отговори и на двама Ви ![2beers [smilie=2beers]](./images/smilies/2beers.gif) омаслен двигател колега аз свалих главата и то се личи къде е духало. Смяна на гарнитура на двигателя и на изпускателите
_________________ и все пак тя се върти и все пак той ще запали
|
Понеделник, 16.11.2009 г. 17:19 ч. |
|
 |
kabelcho_trabi
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Неделя, 11.10.2009 г. 10:14 ч. Мнения: 34 Местоположение: pernik
Skype: radoslav.bogdanov
Automobile: трабант
|
 Re: ремонт на двигател на Трабант-въпроси
_________________ и все пак тя се върти и все пак той ще запали
|
Понеделник, 16.11.2009 г. 20:26 ч. |
|
 |
kabelcho_trabi
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Неделя, 11.10.2009 г. 10:14 ч. Мнения: 34 Местоположение: pernik
Skype: radoslav.bogdanov
Automobile: трабант
|
 Re: ремонт на двигател на Трабант-въпроси
 |  |  |  | doctorZizi написа: когато имаш питане към определен член на форума по - редно е да се използва ЛС иначе е малко грубо към другите, а не разбрах за какво ми се извиняваш, нямам навика да помня такива работи. По темата - гледаш какво е състоянието на повърхностите където се притискат шибрите. Има ли превъртели лагери/ износени легла на лагерите/ други повреди по контактните повърхности. Изпуснали резби или други дефекти, които не подлежат на ремонт. Ако всичко е ОК почистваш контактните повръхности , слагаш от червения или черния силикон и притягаш/ всички болтове предварително са почистени от масло, прах/. Стягаш картера, монтираш фланеца под маховика и самия маховик и гайката на ремъчната шайба - законтряш внимателно. Монтираш буталата/ посока/, гарнитури под и над цилиндрите. Ако е необходимо слагаш шпилки на главата. По нататък доокомплектоваш, центровка и лекичко, не го разработвай по методиката на Ивака - газ до дупка. От правилната разработка зависи кога ще правиш пак ремонт. Мисля, че написах всичко, но ако трябва питай. Мразя да се занимавам с двг, но ето сега правя този, който блокира на парада. |  |  |  |  |
Чесно и на мен несами любими двигателите за ремонт но дотук имам 6 двигателя долу-горе нямам пропуск каквато и кола да съм карал двигателя долу точно преди зимата и вече не ми пука пак Ти благодаря за информацията сега смених гарнитурата пък ако се наложи целия долу за един ден и така (горе в хола )ремонт кофти ,че двигателя е на 83000 км трябва и съединителя да сменям и свалям ли го мотора се ревезира и мисля да резна главите с милиметър и да става каквото ще.Ще търся картер за да редя новите части и да имам готовност да го качвам  п.с. на буталото пишеше 71 по на дясно 98 и под тях 3 а на главата 7,8 при мерене на компресия 7,9 на цилиндър мерене след покупката беше на 5,4 на 1 цил. и 7,9 на втори
_________________ и все пак тя се върти и все пак той ще запали
|
Понеделник, 16.11.2009 г. 21:00 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2551 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: ремонт на двигател на Трабант-въпроси
Двигателя няма много живот - средния пробех на правилно подтржаните мотори май е около 100 000.
Иначе съединителя и ревизията - не е баш така. В смисъл съединител се сменя за 2-3 часа от сам човек, в пъти по-лесно е от на една обикновена западна кола. Ревизията на мотора изисква много повече труд и познания.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Понеделник, 16.11.2009 г. 23:21 ч. |
|
 |
shotik
.
Регистриран на: Събота, 09.02.2008 г. 10:27 ч. Мнения: 137 Местоположение: София
|
 Re: ремонт на двигател на Трабант-въпроси
Прегледал ли си в какво състояние е гарнитурата на генерацията,там където излизат изгорелите газове,да не са разхлабени шпилките/болтовете/ и от там да ти омаслява целия цилиндър ?Прави ли са челата на генерацията и подравнени ли са цилиндрите спрямо нея ?
_________________ винаги може да се научи нещо ново
[
|
Вторник, 17.11.2009 г. 19:01 ч. |
|
 |
kabelcho_trabi
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Неделя, 11.10.2009 г. 10:14 ч. Мнения: 34 Местоположение: pernik
Skype: radoslav.bogdanov
Automobile: трабант
|
 Re: ремонт на двигател на Трабант-въпроси
Да ,колега гледах ги даже ги смених въпреки ,че бяха запазаени но за съжеление не е от там аз вчера смених гарнитурата на главата и на изпускателите май се повтарам то се личеше къде е духало но сега имам друг проблем турбината е заминала .Оста е износена около 1 мм назаден лагер  иначе мотора работи отново с еднаква компресия . п.с. Може да я триете ако решат модератори решено.
_________________ и все пак тя се върти и все пак той ще запали
|
Вторник, 17.11.2009 г. 20:37 ч. |
|
 |
theultimate
Знае всичко за двутактовите
Регистриран на: Вторник, 05.02.2008 г. 23:26 ч. Мнения: 2551 Местоположение: София
Skype: vasil166
Automobile: Trabant
|
 Re: ремонт на двигател на Трабант-въпроси
Спокойно, перката се сменя лесно и не е скъпа.
_________________ МВ-7. Парапети, сенници, щори, слънчеви бойлери
|
Вторник, 17.11.2009 г. 20:45 ч. |
|
 |
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
 Re: ремонт на двигател на Трабант-въпроси
я кажете тогава някой мурафет за по-лесно сваляне на самата турбина от оста, че искам да и сменя лагерите
_________________ http://totkow.blogspot.com/
|
Сряда, 18.11.2009 г. 10:18 ч. |
|
 |
kabelcho_trabi
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Неделя, 11.10.2009 г. 10:14 ч. Мнения: 34 Местоположение: pernik
Skype: radoslav.bogdanov
Automobile: трабант
|
 Re: ремонт на двигател на Трабант-въпроси
Здравей ,колега аз да се похваля вече съм с ремонтирана турбина нова ос при стругар 15лв и два лагера-6202-10 лв по Темата :охлабваш ремъка от динамото ,трябва да се разхлабят и ламарините малко ,под турбината имаш гайка 13 ключ отвиваш и накланяш турбината към калника близкия откачаш ремъка и турбината е долу от тук нататък е по-сложното но се въоръжи с чук500гр. зегер-клещи за отваряне и затваряне на зегерки ако нямаш с отверка клещи-обикновенни на шайбата за ремъка има зегерка сваляш и почваш да биеш с дорник .Трябва да излезне оста с перката ,след това на тялото на турбината остават лагерите избърши и ще видиш и там има зегерки свали тази ,която е от към шайбата и от другата страна с дорника избий и двата лагера заедно излизат между тях има втулка пазия и с това приключва разглабянето .Огледа непременно погледни оста там където лежат лагерите ако има износване по-добре при стругар и нова ос от по-яка стомана ,че оста на Трабито е стомана 3  перката лесно се избива има два засека на оста ,които после трябва да се направят от стругара и се спазят при набиването на перката но тя се набива последна .Набиваш лагера от към перката на оста и след това оста с лагера в тялото на турбината слагаш втулката и набиваш втория лагер поставяш зегерката монтираш шайбата на ремъка и сега слагаш турбината и си готов . п.с.а не забравих да пием по-бира за новите турбини 
_________________ и все пак тя се върти и все пак той ще запали
|
Сряда, 18.11.2009 г. 21:24 ч. |
|
 |
j_totkow
Ентусиаст
Регистриран на: Вторник, 26.02.2008 г. 20:29 ч. Мнения: 550 Местоположение: Пазарджик
Skype: j_totkow
Automobile: много ясно - трабант
|
 Re: ремонт на двигател на Трабант-въпроси
ае така като чета е много лесно, но с чука леко заплесках оста а перката не иска да се вади (естествено свалих зегер шайбата и след това удрях) другата седмица ще продължа с манипулацията иначе благодаря за инфото (между другото и самата перка ми е много скапана та ще се слага друга)
_________________ http://totkow.blogspot.com/
|
Сряда, 18.11.2009 г. 21:35 ч. |
|
 |
kabelcho_trabi
Научи се как се сипва масло
Регистриран на: Неделя, 11.10.2009 г. 10:14 ч. Мнения: 34 Местоположение: pernik
Skype: radoslav.bogdanov
Automobile: трабант
|
 Re: ремонт на двигател на Трабант-въпроси
Затова колега ,писах дорник но оста е много мека значи нова ос спокойно няма страшнно изпили малко с флекса от оста и шайбата на ремъка ама наистина малко само да се махне подбитото на оста ако трябва нагрей шайбата с горелка но само нея не и оста и пак бой вземи си помощник по-лесно е аз сам го правих и имаше бум през прътите 
_________________ и все пак тя се върти и все пак той ще запали
|
Сряда, 18.11.2009 г. 22:20 ч. |
|
|